شهر جدید هشتگرد از بدو احداث در حال جذب جغرافیایی روستا‌ها و اراضی اطراف به خود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جغرافیای شهرجدید هشتگرد از بدو احداث در حال افزایش است و همواره مسئولان آن در تلاش هستند تا روستاها و اراضی اطراف را به خود متصل کنند اما این افزایش مرز، شهر جدید را نیز مانند هر موجود فربه‌ای از تکاپو و فعالیت دور می کند تا جایی که اهالی روستای خور، یکی از روستاهای توابع شهرستان ساوجبلاغ که به تازگی به شهر جدید هشتگرد متصل شده است از سکون شهر فربه همسایه خود گله دارند.

سپهر سجادی، بخشدار مرکزی ساوجبلاغ در این باره به خبرنگار ما گفت: متوجه شدیم شهرجدید هشتگرد از نظر جغرافیایی درحال شد است و همین موضوع فعالیت‌های عمرانی آن را کاهش می‌دهد زیرا خود این شهر با کمبود منابع مواجه است.

او با اشاره به الصاق روستای خور به شهر جدید هشتگرد، افزود: مردم روستای خور انتظار دارند که شهر جدید هشتگرد خدماتی چون جمع آوری زباله، آسفالت و... را در روستا ارائه دهد این در حالی است که امور عمرانی جاده بین خور و شهرجدید را خود روستانشینان سامان داده‌اند.

بخشدار مرکزی ساوجبلاغ گفت: از آنجا که روستای خور به شهر جدید هشتگرد ملحق شده است بنابراین نمی‌توان پرونده مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز این روستا را به کمیسیون ماده ۹۹ کشانید بلکه باید در کمیسیون ماده۱۰۰ مطرح شود.

اما با این وجود گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که پلیس ساختمان شهر جدید هشتگرد نظارتی بر ساخت و سازهای روستای خور ندارد!

از آنجا که این اواخر روستای خور به محل پر رفت و آمد شهر جدیدی‌ها تبدیل شده است انتظار می‌رود بیشتر مورد توجه مسئولان این شهر قرار بگیرد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.