۷ نفر از معلمان و دانش آموزان مراغه‌ای به مرحله کشوری نخستین جشنواره پژوهش سرا‌ها راه یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،آسیابی مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: سه معلم و چهار دانش آموز از مراغه به مرحله کشوری جشنواره مسابقات علمی و پژوهشی پژوهش سرا‌ها راه یافته اند.

آسیابی گفت: در مرحله استانی این رقابت‌ها محمد باقر سلیمانی و شهریار فیروزی و سید مهدی حیدری از معلمان آموزش و پرورش مراغه با کسب رتبه اول در مسابقات کشوری پژوهش سرا‌ها شرکت می‌کنند.

او افزود: در بخش دانش آموزی نیز کیمیا رضوانی در مسابقات کد نویسی و برنامه نویسی کامپیوتر مریم فرزانگان در مسابقات دریا حنانه عبادی و نگین نجف‌پور در مسابقات نجوم مقام اول را کسب کرده اند.

مدیرآموزش و پرورش مراغه گفت: این جشنواره در قالب ۹ شاخه علمی شامل؛ علوم آزمایشگاهی، ادبیات و علوم انسانی، زیست فناوری، نجوم و ستاره شناسی، نانو فناوری، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گیاهان دارویی و طب سنتی، دریا و کد نویسی و ۴۲ گرایش برگزار شده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه افزود: در آزمایشگاه نانوی این پژوهش سرا ۵۰۰ نفر دانش آموز به صورت مستمر فعالیت آزمایشگاهی و پژوهشی دارند.

او گفت: پارسال برای نزدیک به ۵ هزار نفر از دانش آموزان در پژوهش سرای دانش آموزی مراغه کلاس و دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

پژوهش سرای دانش آموزی مراغه از سال ۸۵ فعالیت علمی، آموزشی خود را آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار