مدیرجهادکشاورزی چابهار گفت: چهار واحد جدید پرورش مرغ گوشتی در این شهرستان با پیشرفت بیش‌از ۶۵ درصد در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نورالدین میرلاشاری مدیرجهادکشاورزی چابهار گفت : واحد‌های پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت ٩٠ هزار قطعه در هر دوره در حال ساخت است که با شروع بکار این مرغداری‌ها ۵٠ درصد نیاز شهرستان‌های چابهار و دشتیاری به گوشت سفید تامین می‌شود.

او  با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش‌از یکهزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ در چابهار و دشتیاری تولید شده است، خاطرنشان کرد:هم‌اینک در این شهرستان‌ها هفت واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی یک میلیون و ٣٣٠ هزار قطعه در سال مشغول فعالیت هستند.

مدیرجهاد کشاورزی چابهار گفت: توان تولید فعلی سالیانه ٢ هزار و ۶٢١ تن گوشت مرغ بوده که نیاز است حداقل برای بیش‌از ۲۰ واحد مرغداری بزرگ و کوچک جدید مجوز صادر تا از وارد شدن مرغ و هزینه‌های زیاد از سایر نقاط استان و کشور بی‌نیاز شود.

او با اشاره به اینکه سواحل مکران به دلیل آب و هوایی مناسب ظرفیت خوبی برای تولید گوشت قرمز و سفید است، افزود: چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های فراوانی در پرورش دام و طیور دارند که سه نژاد اصیل گاو، گوسفند بلوچی و مرغ دشتیاری در صورت سرمایه گذاری و توجه ویژه از سوی دولت و بخش خصوصی سبب ایجاد هزاران شغل و افزایش تولید گوشت سفید وقرمز می‌شود.

میرلاشاری اظهارداشت: باتوجه به شرایط آب و هوای گرم و مرطوب و ناسازگاری نژاد‌های غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تأمین فرآورده‌های موردنیاز دامی از جایگاه ویژه‌ای در این منطقه برخوردار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار