مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: شیوع کرونا علاوه بر نابودی ۳۵ تن گوجه زینتی و تزئینی صادراتی، مشکلاتی را برای گلخانه داران در شهرستان بهمئی به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا راهدار بهمئی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه مجتمع گلخانه‌ای غدیر در ۱۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی واقع شده است، گفت: ۱۰ واحد گلخانه‌ای محصولات مختلفی را در این مکان کشت می‌کنند که از این تعداد ۲ واحد بزرگ گلخانه‌ای به کشت گوجه زیتونی به قیمت هر کیلو ۴۰ هزار تومان اقدام کرده اند.

راهدار بهمئی افزود: این ۲ واحد گلخانه‌ای در سطح ۴ هزار متر مربع و ۳۵ تن گوجه زیتونی زینتی تولید می‌کردند که قرار بود با توجه اقدامات انجام شده این محصولات به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شود، اما شیوع ویروس کرونا برای صادرات این محصول به دیگر کشور‌ها مشکل ایجاد کرده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ تن گوجه فرنگی به روش داربستی در بهمئی تولید شد، گفت: شیوع ویروس کرونا انصراف خریداران خارجی از خرید محصول و نبود بازار فروش از مهمترین مشکلات این محصول در شهرستان بهمئی است.

گفتنی است کشاورزان شهرستان بهمئی که امسال برای کشت این محصول و عرضه آن به بازار برنامه ریزی کرده بودند و شیوع ویروس کرونا باعث انصراف خریداران این محصول از آنان شده است، خواستار حمایت مسئولان و جبران خسارت شدند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.