رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: بالای ۹۰ درصد دانش آموزان هفت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان در نخستین روز مدرسه ماسک زدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طبق آنچه که سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در استوری خود در فضای مجازی نوشته است، دیروز در نخستین روز مدرسه (۱۵ شهریور) ۳۹ درصد دانش آموزان شهرستان بوشهر، ۵۶ درصد دانش آموزان شهرستان دیلم و ۸۱ درصد دانش آموزان شهرستان دشتستان ماسک زدند. در هفت شهرستان باقی‌مانده نیز بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان در روز بازگشایی مدارس، ماسک داشتند.

بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ۷ شهرستان در روز بازگشایی مدارس ماسک زدند

او، پیش از این بر توجه به همه جوانب برای حضور دانش آموزان در مدارس تاکید کرده و گفته بود، در دستورالعمل بازگشایی مدارس که وزارت بهداشت و آموزش و پرورش تدوین کرده‌اند، حداقل فاصله دانش آموزان در کلاس درس، یک متر تعیین شده و در زنگ استراحت همزمانی حضور دانش آموزان در یک فضا ممنوع شده است.

دیروز روز بازگشایی مدارس بود و در استان بوشهر نیز مانند دیگر نقاط کشور زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور تعداد اندکی از دانش آموزان در مدارس منتخب مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش به صدا در آمد.

سال تحصیلی جدید با چالش‌های فراوانی برای اولیاء و مسئولان آغاز شده است.

قرار است که شورای هر مدرسه با توجه به شرایط منطقه و امکانات نحوه آموزش دانش آموزان را تعیین کند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بر اساس شیوه‌نامه‌های جهانی، در شرایط کرونایی نخستین مکانی که تعطیل و آخرین جایی که بازگشایی می‌شود مدارس است.

کشمیری معتقد است دانش آموزان می‌توانند ناقل ویروس کرونا به اعضای خانواده خود به ویژه افراد میانسال و سالمند باشند که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی آنان برای مقابله با کرونا امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.