کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به ریاست معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عبد الرسول حقیقی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با اشاره به  اهمیت ساماندهی پسماند‌ خانگی و صنعتی در حفظ محیط زیست، گفت: مسئله محیط زیست، موضوعی فرابخش بوده که نیازمند همراهی و تعامل همه دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط است.

او، با تاکید بر نقش غیرقابل انکار تفکیک زباله از مبداء، بیان کرد: امروزه در جهان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود و مدیران جوامع شهری، حداکثر بهره برداری را از این ظرفیت به کار می‌گیرند که نبود توجه و مدیریت این ثروت، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به پیکر شهر‌ها وارد  کرده  و به تهدیدی جدی برای محیط زیست و سلامت جامعه تبدیل شود.

حقیقی، به تولید بی‌رویه پسماند در حرایم شهر به ویژه باغ شهری‌های اشاره و از دهیاران و بخشداران درخواست  کرد تا ضمن مدیریت و ساماندهی حریم  روستا‌ها و شهر‌ها با افراد خاطی برخورد قانونی انجام شود.

معاون فرماندار شیراز با تقدیر از عملکرد مجموعه پسماند شهرداری شیراز در سال‌های اخیر، بر بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های خودجوش مردمی مدافع محیط زیست برای ساماندهی پسماند‌ها و پاکسازی حریم شهر‌ها و روستا‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار