وزیر خارجه آمریکا مدعی شد امارات و اسرائیل به توافقی برای تشکیل ائتلافی ضد ایرانی دست یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد امارات و رژیم صهیونیستی با همدیگر توافق کرده اند تا ائتلافی علیه ایران تشکیل دهند.

صفحه توییتری وزارت خارجه آمریکا به نقل از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: امارات متحده عربی و اسرائیل هر دو ایران را به عنوان تهدیدی بزرگ شناسایی کردند.

پمپئو در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: آن‌ها راهی را برای ایجاد یک رابطه پیدا کرده اند که می‌تواند ائتلافی ایجاد شود تا اطمینان حاصل گردد این تهدید هرگز به سواحل آمریکا نمی‌رسد و یا به کسی در خاورمیانه آسیب نمی‌رساند.

پمپئو: امارات و اسرائیل به توافق تشکیل ائتلاف ضد ایران دست یافتند

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه تلویزیونی با فاکس نیوز با اشاره به توافق امارات با رژیم صهیونیستی مدعی شد: این یک لحظه تاریخی بود. کشور‌های عربی حق حیاتی اسرائیل را به به عنوان سرزمین یهودیان- همانطوری که باید باشد- به رسمیت نمی‌شناسند. امارات نخستین کشوری شد که این قدم را در بیش از دو و نیم دهه برداشت.

گفتنی است امارات و رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
این همه ایرانیها در امارات سرمایه گزاری کردند آیا امارات هم در ایران سرمایه گزاری کرده است ؟؟؟؟؟ چرا مسئولان این همه بی توجه اند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Zarei
۰۸:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
سیاست خارجی آمریکا همیشه بر همین مبناست ،قصاص قبل از قتل ،وشروط یکطرفه و ماست کیسه افتاده،اول کشور مورد نظر را بادروغ رسانه ای بمباران میکنند وپس از استیصال شرطهای یکطرفه نابود کننده میگذارند ودرآخر چون ماست به کیسه می اندازند وآنرا همه جانبه میفشارند،تا کشور مزبور کمر راست نکند ومطیع محض باشد ،درست مثل آلمان امروز .اما آمریکائیها یک نفهمی نهادینه شده دارند ،وآن اینکه قوم شناسی آنها بغایت تعطیل است ،وهنوز پس از یک قرن ملت ایران را نشناخته اند وفکر میکنند که رضا خان با جنگ هشتاد ساعته وتسلیم محض درمقابلشان ایستاده!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
انوقت هنوز عده ای در دولت امارات را بزرگترین شریک تجاری ایران می دانند و در آنجا سرمایه گذاری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
Zarei
۰۷:۵۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
همان عده که منظور شماست ،تا همین امروز ،چهارصد میلیارد دلار در امارات سرمایه گذاری کرده اند.
آخرین اخبار