رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: مرکز مادر و کودک این شهرستان به عنوان بزرگترین مرکز در کشور دارای بیش‌از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

دکتر محمد مهران امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: مرکز مادر کودک ایرانشهر بزرگترین مرکز در کشور است که برای ارتقا شاخص‌های درمان حوزه زنان و زایمان راه‌اندازی می‌شود.

او  افزود: این پروژه مهم تحولی عظیم در حوزه درمان جنوب شرق کشور پس از بهره‌برداری و مرکز پایلوت سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این پروژه درمانی با ١٠ هزار مترمربع زیربنا در فاز اول آن ۲۲ اتاق زایمان به همراه اورژانس تخصصی زنان با زیربنای ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است.

او  بیان کرد: با راه‌اندازی این مرکز درمانی در ایرانشهر شاهد افزایش شاخص‌های کیفی در حوزه زنان و زایمان، کودکان و سلامت مادران باردار کشور بویژه در جنوب شرق هستیم.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.

شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار