رفیعی با بیان اینکه موادمخدر بنیان خانواده را نابود می‌کند، گفت: باید جوانان و نوجوانان را نسبت به مضرات آن آگاه کرد.

سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان گفت: مواد مخدر بنیان خانواده را نابود و ریشه آن را می‌خشکاند و ضروری است که جوانان و نوجوانان نسبت به پیامد‌های استفاده از دخانیات آگاه شوند.

او افزود: باتوجه به اینکه ایران در مسیر انتقال مواد مخدر از کشور‌های همسایه به سایر کشور‌ها قرار دارد و در زمینه مبارزه با این ماده خانمان سوز تعداد زیادی شهید و جانباز دادیم.

رفیعی در ادامه از مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین کانون مبارزه با سوداگران مرگ برای جلوگیری از ضربه زدن به نسل جوان یاد کرده و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در ایام کرونایی به صورت مجازی برای افزایش آگاهی نسل جوان و یادآوری مضرات موادمخدر با تلاش اساتید مربوطه نقش مهمی ایفا می‌کند.

فرماندار شهرستان امیدیه در ادامه از اقدامات و پیگیری‌های دستگاه‌های عضو شورا در رابطه با پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر تشکر کرد و خواستار هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های ستاد مبارزه با آن شد و اظهار کرد: مبارزه با موادمخدر باید به امری اجتماعی تبدیل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در این حوزه نقش موثری داشته باشند، ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری در مبارزه با مواد مخدر هستند، ضمن اینکه برخورد با خرده‌فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر جزو اولویت‌های ما در شهرستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.