سرپرست امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک، نبود امکان جایگزینی و توسعه حفاظت از اراضی ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میان آب سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به دلیل محدودیت منابع آب و خاک، نبود امکان جایگزینی و توسعه، افزایش اقدامات سود جویانه برای تغییر کاربری، خرد کردن زمین‌های کشاورزی و ساخت و ساز در این عرصه‌ها، ضرورت تلاش و اقدام همه جانبه برای حفاظت از اراضی زراعی و باغ‌های موجود را بیشتر کرده است.

او افزود: با استفاده از ظرفیت فعالیت یگان حفاظت اراضی استان، تمهیدات و برنامه ریزی لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و اجرای آراء قطعی قضایی مبنی بر قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و با افراد سودجو و متخلف طبق ضوابط و مقررات برخورد قاطع خواهد شد.

میان آب ادامه داد: اجرای هرچه بهتر قانون حفظ کاربری مستلزم تعامل با مراجع قضایی، انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

سرهنگ شریفی فرمانده یگان حفاظت خوزستان نیز بیان داشت: پیشنهاد تشکیل یگان حفاظت در ۳ شهرستان اهواز، بهبهان و دزفول به رئیس سازمان داده شد که درحال رسیدگی و تامین اعتبار جهت جذب پرسنل تخصصی نیروی انتظامی است.

مدیر جهاد کشاورزی اهواز نیز ضمن آمادگی جهت اجرای احکام صادره از مراجع قضایی گفت: عمده مشکلات موجود در این زمینه عدم تامین ماشین آلات سنگین و اقدامات تامینی است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار