مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از آغاز مطالعات فراگیر باستان‌شناختی در تپه معصوم زاده بجنورد با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی  گفت : انجام مطالعات فراگیر باستان‌شناختی در اولویت اول و شرط لازم برای ارائه برنامه‌های آمایشی و حفاظتی است که این مهم در محوطه معصوم زاده بجنورد هم‌زمان با شهریورماه آغاز شده است.

او گفت : این مطالعات باستان‌شناختی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و با سرپرستی دکتر زهرا لرزاده و با رویکرد توجه به منظر تاریخی شهر بجنورد انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید 



یزدان‌پناه گفت :  با افزایش همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌هایی ازجمله شهرداری در راستای ساماندهی محوطه، هم‌زمان با مطالعات باستان‌شناختی این محوطه مهم بجنورد که بخشی از سند هویت شهر را در خود جای داده است، عملیات پاک‌سازی و مرحله مقدماتی ساماندهی انجام شود.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالیافزود : با تداوم پژوهش‌های بلندمدت، توان بالقوه‌ای که حیات پایدار این شهر را تضمین می‌کند، شناسایی کنیم و برای حفظ اصالت و ارزش‌های اقتصادی، تاریخی و فرهنگی مردم بکار گیریم.

تپه معصوم‌زاده بجنورد با شماره ۷۰۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.