مدیر امور عشایر استان همدان گفت: ۴۷۰ هزار رأس دام عشایر وارد شده به مراتع استان برای چرا به زمین های کشاورزی برده می شوند.

 حسین محمدی, مدیر امور عشایر استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: دام عشایر که از ۱۵ اردیبهشت وارد مراتع استان شده اند این روزها به زمین های کشاورزی که محصول خود را برداشت کرده اند، برده می شوند.

چرای ۴۷۰ هزار دام عشایر در مراتع و زمینهای کشاورزی استان همداناو با بیان اینکه عشایر اجاره چرای دام خود را به کشاورزان پرداخت می کنند افزود: متاسفانه ورود دام عشایر به مراتع استان ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت پذیرش عشایر است.

مدیر امور عشایر استان پرداخت جریمه برای ورود دام بیشتر به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خسارت به مراتع را جبران نمی کند بیان کرد: بسیاری از این افراد به طور خانوادگی در استان حاضر می شوند و با افزایش جمعیت آنها و تعداد خانوارهایشان تعداد دام آن طایفه هم زیاد شده است.

محمدی اظهار کرد: امسال ۳ هزار و ۹۰۰ خانوار عشایر با ۱۱ هزار نفر برای استفاده از مراتع استان دام هایشان را وارد استان کرده اند و ۱۵ درصد گوشت مورد نیاز استان را تامین می کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.