نبیل: دولت افغانستان باید رئیس تیم مذاکره کننده را تغییر دهد

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت: طالبان به ازای برقراری آتش‌بس و پایان جنگ و کشتار در این کشور خواستار امیتازگری از دولت اشرف غنی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رحمت‌الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در واکنش به تغییرات اساسی در تیم مذاکره کننده طالبان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی گفت که این تیم فراگیرتر و گزینش اعضای آن نیز حساب شده است تا در روند گفتگوها از «امارت اسلامی» دفاع کنند.

وی افزود، این در حالی است که جمهوری در انحصار چند نفر در ارگ ریاست جمهوری است.

نبیل ادامه داد که طالبان احتمالا به ازای آتش‌بس خواستار ایجاد دولت موقت در افغانستان خواهد شد و تصریح کرد که پس از تغییرات در تیم مذاکره طالبان، دولت افغانستان نیز باید رئیس تیم مذاکره کننده را تغییر دهد تا آنها بتوانند براساس آیات قرآن و روایات از نظام جمهوری حمایت کنند.

طالبان پیش از این اعلام کرد که تیم مذاکره کننده این گروه ۲۱ عضو خواهد داشت و «مولوی عبدالحکیم» رئیس تیم، «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون و «محمد نعیم وردک» نیز سخنگوی جدید دفتر سیاسی طالبان هستند.

مولوی عبدالحکیم قاضی القضات طالبان و از نزدیکان «ملا اختر محمد منصور»، رهبر سابق این گروه است که پس از کشته شدن ملا منصور در حمله پهپادی آمریکا و تعیین رهبر جدید نیز جایگاه خود را حفظ کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار