رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: تاکنون ۵۵ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان تسهیلات برای آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: ۵۵ میلیارد و ۷۹۱ میلیارد تومان تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا به این شهرستان اختصاص یافته که میزان سود آن ۱۲ درصد و مدت پرداخت آن ۲۴ ماه با مدت تنفس سه ماهه است.

او افزود: پرداخت این تسهیلات از اول تیر برای بخش‌های کارفرمایی و خویش فرمایی و از ۱۷ تیر نیز برای غیربیمه ای‌ها آغاز شده است.

دانشمند ادامه داد: تاکنون ۷۹۰ پرونده در این خصوص تشکیل شده است که میزان تسهیلات درخواستی در قالب این پرونده ها، ۱۶ میلیارد و ۶۷۱ میلون تومان است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه ۷ دستگاه اجرایی و بانک ها، مسوول اجرایی شدن این طرح در این شهرستان هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای شناسایی متقاضیان واقعی تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهند تا در صورت تمایل، افراد حائز شرایط با تکمیل مدارک به بانک‌ها معرفی شده و تسهیلات را دریافت کنند یا در صورت تمایل نداشتن، تعیین تکلیف شوند.

او بیان کرد: در این قالب، رانندگان و غیربیمه‌ای‌ها ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال، بنگاه‌های اقتصادی برای هر کارگر شاغل ۱۲۰ میلیون ریال، واحد‌های کارگری تعطیل شده اجباری ۱۶۰ میلیون ریال برای هر کارگر پرداخت می‌شود.

دانشمند اضافه کرد: تسهیلات ویژه‌ای نیز برای کارفرمایان در نظر گرفته شده که در نظر نگرفتن چک‌های برگشتی و بدهی‌های بانکی بین ماه‌های فروردین تا خرداد امسال از جمله این تسهیلات است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.