معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریت پایدار مراتع در بیش از ۵ هزار هکتار از مراتع این استان از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریت پایدار مراتع در بیش از ۵ هزار هکتار از مراتع این استان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.

او افزود: پروژه‌های کپه کاری و بذر پاشی با گونه‌های پایا مانند سکاله، درمنه، سالسولا ریجیدا و قره یونجه جهت اصلاح وتوسعه مراتع در سطح ۵۰۰۰ هکتار و عملیات بیومکانیکی کنترل فارو در سطح ۱۰۰ هکتار به همراه بذر پاشی با مشارکت بهره برداران و مرتعداران ییلاقی وقشلاقی به اجرا در آمده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: به منظور ارتقای پوشش حفاظتی با تاکید بر جلوگیری از ورود دام غیر مجاز و تعلیف بی رویه دام عملیات حفاظت و قرق در سطح ۴۸۰۰ هکتار از عرصه‌های کپه کاری و بذر پاشی شده به اجرا در آمده که در افزایش علوفه مراتع بسیار موثر بوده است.

جلالی گفت: به منظور کاهش فشار دام به مراتع و پراکنش مناسب و متوازن آب در سطح مراتع، ۶۶ دستگاه آبشخور دام تهیه و توزیع شد و در همین راستا ۸ دهنه چشمه نیز بازسازی و مرمت گردید.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار