رئیس انجمن و اولیای مربیان خراسان شمالی از افزایش بیست درصدی هزینه سرویس های مدارس بدون در نظر داشتن کاهش ظرفیت سرویس ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  درخشانی رئیس انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی گفت :در بحث سرویس مدارس کارگروهی در سطح کشوری متشکل از وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده که فرایند حمل و نقل دانش اموزان را برعهده دارد.

او گفت: در استان‌ها کارگروه استانی حمل و نقل دانش اموزان و در شهرستان‌ها کارگروه ماده ۱۸ را داریم  که تمام تصمیمات در موردسرویس حمل و نقل دانش اموزان توسط این کارگروه‌ها گرفته می شود.

درخشانی با بیان اینکه در اخرین جلسه کارگروه استانی در استانداری مصوباتی نهایی شد و فردا به کارگروه شهرستان‌ها اعلام میشود افزود: با توجه به شرایط کرونا شرکت ها‌ی پیمان کاررا فراخوان دادیم و حدود ۳۰شرکت پیمان کار برای سال تحصیلی جدید در سطح استان اعلام امادگی کردند تا فرایند حمل و نقل دانش اموزان را مدیریت کنند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هر مدرسه برنامه خاصی دارد افزود: اگر مدرسه‌ای برنامه کاملی داشت و دانش اموزان بطور کامل در ماه سرویس دهی شوند، شهریه مصوب که در کارگروه شهرستان ابلاغ می‌شود و توسط شورای شهر تایید میشود باید بطور کامل پرداخت شود در غیر اینصورت به صورت روز شمار خواهد بود و به تعداد روز‌هایی که دانش اموزان جابه جا میشود هزینه دریافت میشود.


درخشانی با اشاره به دستورات رعایت فاصله در سرویس‌های مدارس گفت : رانندگان موظب هستند تا خودرو‌ها را بر اساس شیوه نامه‌هایی که از طرف ستاد کرونا اعلام شده است ضدعفونی کنند.


بیشتر بخوانید 


او افزود: در خصوص ظرفیت سرویس‌های مدارس مصوب شد تا یک دانش اموز در صندلی جلو و دو دانش اموز در صندلی عقب با رعایت فاصله بنشینند.

او با اشاره به اولویت خودرو‌های سواری در سرویس مدارس افزود: در خودرو‌های دیگر از قبیل ون، مینی بوس و اتو بوس ۵۰ درصد از ظرفیت خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس خراسان شمالی در پایان با اشاره به افزایش بیست درصدی قیمت سرویس‌های مدارس افزود: در سال گذشته مبلغ ماهیانه سرویس مدارس هر دانش اموز ۸۸ هزار تومان بود که بطور روزانه در ازای ۲۲ روز خدمات در ماه مبلغ۴هزار تومان در روز بوده است؛ و با افزایش قیمت بیست درصد و سه نفر دانش اموز در هر سرویس برای ماه صدو پنج هزار و ۶۰۰و برای هر دانش اموز به صورت روزانه ۴ هزار و ۸۰۰تومان خواهد بود.

او با اشاره به در نظر گرفتن شرایط اولیا و از دست دادن بسیاری از کسب و کار‌ها در شرایط کرونا افزود: این افزایش قیمت بدون توجه به کاهش ظرفیت دانش اموزان در هر سرویس بوده است.

درخشانی در پایان گفت :پارسال ۲۱ هزارو ۴۸ دانش اموز از سرویس‌های مدارس با تعداد خودرو ۳ هزارو ۶۶۲ خودرو و تحت نظر ۲۴ شرکت پیمانکار استفاده کردند و امسال تعداد این شرکت‌ها به ۳۰ شرکت رسیده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.