رئیس مجلس افغانستان در واکنش به توهین معاون اول ریاست جمهوری به مجلس گفت که این پست تشریفاتی است و او با تکیه به این پست نباید به مجلس اهانت کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان در واکنش به توهین امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری به مجلس گفت که این پست تشریفاتی است و او با تکیه به این پست نباید به مجلس اهانت کند.

سید حسن گردیزی، عضو مجلس افغانستان در نشست روز دوشنبه (17 سنبله/ شهریور) ادعا کرد که صالح در روز معرفی گل پادشاه مجیدی به عنوان وزیر دولت در امور پارلمانی، در مورد رد برنامه دسترخوان ملی از سوی مجلس، سخنان توهین آمیزی نسبت به خانه ملت گفته است.

گردیزی هرچند دقیقا نگفت که صالح چه گفته است، اما تاکید ورزید که تعدادی از نمایندگان هنگام صحبت آقای صالح نشست را ترک کردند و او طوری در مورد برنامه دسترخوان ملی صحبت کرد که گویا نمایندگان مجلس هیچ آگاهی از موضوعات ندارند.

گردیزی با اشاره به اینکه حکومت در تمام موضوعات داخلی مجلس مداخله کرده افزود: مطابق قانون اساسی حکومت حق هیچگونه دخالت در خانه ملت را ندارد، در غیر این صورت، اگر از مداخلات جلوگیری نمی‌شود، باید دروازه این خانه بسته شود و حکومت هرچه می‌خواهد به تنهایی انجام دهد.

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان نیز اظهار داشت که آقای صالح و اعضای دفترش بارها به خانه ملت توهین کرده‌اند.

رحمانی بیان داشت: «من با احترام زیادی که به معاون اول ریاست جمهوری دارم خدمت شان عرض می‌کنم که پست معاونت اول ریاست جمهوری تشریفاتی بوده و حتی بر اساس قانون اساسی عضویت کابینه را هم ندارد، اما چندین بار است که توسط سخنگویان معاونت اول نیز به خانه ملت توهین می‌شود.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار