مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

۹۶ درصد روستاییان قمی از آب سالم برخوردارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: ۱۰۰ درصد همشهریان و ۹۶ درصد روستائیان استان قم از آب سالم برخوردار شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ، با اشاره به فعالیت آب و فاضلاب استان قم گفت: از سال ۱۳۶۹ که سال تأسیس شرکت آب و فاضلاب بوده ۱۰۰ درصد همشهریان قمی و ۹۶ درصد روستائیان از آب سالم برخوردار شده‌اند، اما این‌گونه تصور می‌شود که فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم به دلایل اقتصادی و تحریم‌ها کمتر شده درحالی‌که این‌گونه نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اقدامات انجام‌شده طی هفت سال گذشته در استان، عنوان کرد: طی این مدت بیش از ۶۶ هزار فقره که شامل ۱۱۵ هزار خانوار می‌شود آب‌رسانی در سطح استان اضافه و ۴۷ هزار انشعاب برای ۹۷ هزار خانوار واگذارشده است.

او افزود: در همین راستا طی این مدت، ۱۲۱ کیلومتر خط انتقال و ۲۰۳ کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجراشده است؛ همچنین بیش از ۱۲۱ هزار و ۳۰۰ مترمکعب مخزن احداث‌شده که رقم قابل‌توجهی است.

صادق پور از حفر ۳۰ چاه طی هفت سال گذشته خبر داد وعنوان کرد: همچنین ۱۶ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۱۶ لیتر بر ثانیه در استان قم احداث‌شده که همه این اقدامات بعد از انقلاب و طی چند سال اخیر انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: به دو شهر سلفچگان و کهک که شامل ۲۶ روستا می‌شوند از طریق مجتمع‌های آب‌رسانی، آب‌رسانی شده است، همچنین بیش از ۱۷۵ کیلومتر شبکه و خط انتقال در سطح شهر قم و روستا‌های استان اصلاح و بازسازی‌شده‌اند.

صادق پور با بیان اینکه احداث چهارمین تصفیه‌خانه ۶۰۰ متر لیتر بر ثانیه از دیگر اقداماتی بوده که طی سالیان اخیر انجام‌شده است، یادآور شد: درواقع با ایجاد این زیرساخت‌ها سهم بهره‌برداری از سرشاخه‌های دز از شهر قم را متوسط ۷۵ درصد کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: قبل از سال ۹۵، عمده شهر آب‌شور داشتند، اما در حال حاضر عمده شهر از آب شیرین برخوردار هستند و‌ای سی متوسط شهر قم را زیر ۱۱۰۰ کرده‌ایم و مناطقی مثل پردیسان، شهرک مهدیه و سالاریه درصد آب شیرینشان بهتر است چراکه با تکمیل سد کوچری، ظرفیت انتقال آب افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ح/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار