سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افتتاح و بهره برداری از ۴۸ پروژه درمانی بهداشتی پایگاه اورژانس و منازل پزشکان و ... در استان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افتتاح و بهره برداری از ۴۸ پروژه درمانی بهداشتی پایگاه اورژانس و منازل پزشکان  شامل۲۱ پروژه درمانی طرح تحول نظام سلامت، تجهیزات درمانی و زیربنایی حوزه سلامت با ظرفیت ۱۵۶ تخت، ۱۴ پروژه مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و آزمایشگاه در حوزه بهداشت، ۷ پروژه احداث و تجهیز منازل پزشکان افتتاح شد.

او بیان داشت: همچنین ۶ پروژه پایگاه فوریت‌های پزشکی و پد هلیکوپتر اورژانس به طور کلی با اعتباری بالغ بر یک بیلیون و ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از موارد قابل افتتاح در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز بوده است.

ابول نژادیان افزود: احداث و تجهیز ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان‌های اهواز، امیدیه، ایذه، لالی، رامشیر، هویزه، هندیجان و ماهشهر با اعتباری بالغ بر ۲۴۳ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: ساخت این مراکز را از اهداف برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت برشمرد و افزود: این مراکز با ارائه خدماتی در زمینه‌های سلامت خانواده از سوی مراقبان سلامت، بهداشت محیط و حرفه‌ای، سلامت روان، تغذیه، دهان و دندان و سلامت کودکان، تمامی خدمات و مراقبت‌های بهداشتی همچون مراقبت از مادران باردار، کودکان، نوزادان، میانسالان و سالمندان ارائه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: احداث و تجهیز کلینیک تخصصی شهدای ایذه، تعمیر و تجهیز پلی کلینیک بیمارستان ۲۲ بهمن  مسجدسلیمان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از دیگر موارد افتتاح شده طی این مراسم به شمار می‌رود و احداث و تجهیز منابع ۴ واحدی ویژه پزشکان در شهرستان‌های امیدیه، ایذه، ماهشهر و مسجد سلیمان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از اهم موارد افتتاح شده در این مراسم بوده است.

او اظهار داشت: راه اندازی ۴ دستگاه اکسیژن ساز به دو دستگاه ژنراتور برق در مرکز آموزش درمانی رازی اهواز با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال خرید و نصب دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال و اکسیژن ساز در بیمارستان‌های راه زینب (س) در بندر امام خمینی (ره) و حاج معرفی شهرستان ماهشهر بخش دیگری از این پروژه‌های افتتاح شده به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: راه‌اندازی بیمارستان محلی آیت الله کرمی (ره) در هویزه با ظرفیت ۲۱ تخت با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال، همچنین راه اندازی بخش داخلی شماره (۲) با ظرفیت ۲۰ تخت بیمارستانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و بخش ICU۲ با ظرفیت ۱۳ تخت و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در اندیمشک نیز بخش دیگری از موارد افتتاح شده در این مراسم بوده است.

ابول نژادیان گفت: بازسازی و تجهیز اتاق‌های عمل در بیمارستان امام رضا (ع) امیدیه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و برای تامین فضای فیزیکی، نصب و راه اندازی دو دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان سینا در کارون نیز مبلغی بیش از ۴۲ میلیارد ریال هزینه سرمایه‌گذاری شده است.

او افزود: علاوه بر راه اندازی پد هلی کوپتر اورژانس بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال، پنج پایگاه فوریت‌های پزشکی در شهرهای ایذه، اندیکا، هویزه و هندیجان با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال از دیگر موارد افتتاح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به شمار می‌رود

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.