آماده سازی سد‌های کرمانشاه برای سال آبی جدید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از آماده سازی سد‌های استان برای سال آبی جدید خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن پایان سال آبی جاری، گفت : در حال حاضر ۶۷ درصد ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد استان پر از آب است و نزدیک به ۹۰۵ میلیون مترمکعب آب پشت این سد‌ها ذخیره داریم.

او گفت : این میزان ذخیره در حالی است که مصارف عمده فصل گرما خصوصا در زمینه تامین آب شرب انجام شده و از سد گاوشان که بیشترین ذخیره سد‌های استان را دارد آب شرب کافی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه برداشته است. از محل سایر سد‌ها نیز آب بخش کشاورزی و اراضی پایین دست را نیز در این مدت تامین کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ای که برای آماده کردن سد‌ها برای فصل آبی پیش رو وجود دارد، افزود: اگر بر اساس پیش‌بینی‌ها سال آبی پر بارشی داشته باشیم، نسبت به آزادسازی ظرفیت سد‌ها و رها کردن آب به صورت مدیریت شده اقدام کرده و اگر سال آبی کم بارش در انتظار ما باشد ذخیره سد‌ها را حفظ و میزان مصرف را مدیریت می‌کنیم تا مشکلی برای فصل گرمای سال آینده رخ ندهد.

درویشی افزود: با استفاده از ظرفیت مرکز رصد و پایش داده‌های آبی استان کرمانشاه که وضعیت همه منابع آبی از جمله سدها، رودخانه، دبی ورود و خروجی و ... را به صورت آنلاین پایش می‌کند، می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای سال آبی جدید داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.