مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت : تحقیقات و آزمایشات نشان داده استفاده از بذور گواهی شده در گندم تا ۳۰ درصد محصول را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت : ارقام گندم آبی پیشگام، میهن، مهرگان، حیدری وسیروان و گندم دیم کوهدشت و قابوس وجو آبیدر، اکسین، انصار، جلگه، خاتم، بهمن وریحان ازسوی جهاد کشاورزی قابل توزیع می‌باشد.

تاج آبادی با بیان  اینکه  تحقیقات و آزمایشات نشان داده استفاده از بذور گواهی شده در گندم تا ۳۰ درصد محصول را افزایش می‌دهد گفت : بذر گواهی شده دارای خلوص ژنتیکی بالاست و با بذر بوجاری شده کاملا متفاوت می‌باشد و فقط در مراکز مجاز زیر نظر جهاد کشاورزی توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید 


او افزود : هزینه تولید و عرضه بذر گواهی شده بیش از قیمت فروش می‌باشد و جهاد کشاورزی سالانه مبالغ قابل توجه‌ای یارانه به شرکت تولید کننده پرداخت می‌کند برای بهره مندی از این یارانه توصیه می‌شود از این نوع بذر استفاده نمائید.


تاج آبادی افزود : بذر گواهی شده گندم تا ۴ سال دارای کیفیت کافی می‌باشد و با یکبار خرید و بوجاری آن در ۳ سال بعد می‌توان محصول بیشتر و با کیفیت تری برداشت نمود.

او  گفت : تاریخ کاشت مناسب، میزان بذرمصرفی، عمق کاشت، نوع رقم وشرایط جوی ازعوامل بسیارمهم درپنجه زنی وافزایش عملکرد گندم می‌باشد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.