معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: براساس تحقیقات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا ۲۱ درصد دانش‌آموزان دچار اضافه وزن و چاقی شده‌اند که کم‌تحرکی نیز به این معضل اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل شرایط موجود مراسم آغازین، ورزش صبحگاهی و آموزش مهارت‌های جمعی و پرخطر در مدارس اجرا نمی‌شود، از آن‌جایی که ساعت درس تربیت بدنی جزو ساعات رسمی مدارس محسوب می‌شود، این درس حذف نخواهد شد، به همین منظور امسال نیز مانند پارسال که آموزش به صورت اطلاعات دانشی در زمینه رشته‌های مختلف ورزشی، ایمنی و بهداشت بود، ادامه خواهد یافت.

ارائه بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان

او افزود: وزارت آموزش‌وپرورش قصد دارد در حوزه تربیت بدنی و سلامت طرحی به نام بسته تحولی کنترل وزن و چاقی ارائه دهد. در این بسته قد و وزن دانش‌آموزان با نرم‌افزار‌های علمی محاسبه و به اولیا و دانش‌آموز اطلاع‌رسانی و سپس به آن‌ها مشاوره‌های حرکتی و تغذیه ارائه می‌شود.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در ادامه سال تحصیلی اگر برگزاری کلاس‌ها مجازی شود، محتوا‌هایی برای درس تربیت‌بدنی تهیه شده که در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد، همچنین معلمان با خلاقیت خود می‌توانند به دانش‌آموزان فعالیت‌های ورزشی را آموزش دهند.

کمبود مواد ضدعفونی در صورت ادامه روند حضوری مدارس

سلطانی بیان کرد: ضدعفونی کلاس‌ها بعد از اتمام هر شیفت باید انجام شود و تمام مدارس موظف به انجام آن هستند، زیرا ۵/۸ میلیارد تومان برای تهیه مواد ضدعفونی کننده به حساب مدارس استان واریز شده است، باید در نظر داشت اگر روند حضور دانش‌آموزان در مدارس ادامه داشته باشد، در تهیه مواد ضدعفونی کننده دچار کمبود‌هایی خواهیم شد که البته معاونت پشتیبانی آموزش‌وپرورش برای جبران کمبود‌ها قول‌هایی به ما داده است.

او تصریح کرد: توصیه‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ می‌شود و در این توصیه‌ها الزامی به تهیه تب‌سنج برای مدارس بیان نشده است، البته برخی مدارس در تهیه آن پیشقدم شدند و حتی دستگاه‌های اتوماتیک ضدعفونی کننده دست برای مدرسه خود تهیه کرده‌اند، متاسفانه تهیه تب‌سنج بسیار پرهزینه است و آموزش‌وپرورش توان خرید آن را ندارد، بنابراین اولویت ما ضدعفونی محیط است.

معاون آموزش و پرورش استان تاکید کرد: بوفه مدارس نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است و دانش‌آموزان موظف هستند تغذیه خود را به صورت شخصی همراه داشته باشند.


انتهای پیام//م. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.