بنا به اعلام سخنگوی کرملین، رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای گفتگو با همتای آمریکایی خود تا پیش از انتخابات نوامبر ندارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه برنامه‌ای برای گفتگو با همتای آمریکایی خود تا پیش از انتخابات نوامبر ندارد.

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه به خبرگزاری تاس اعلام کرد تا قبل از انتخابات نوامبر در آمریکا هیچگونه تماس و ارتباطی میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ برنامه ریزی نشده است. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد: تاکنون هیچ گفت و گویی برنامه ریزی نشده است. دلیلی برای اینکار مطرح نیست. با این حال همانطور که در جریان هستید، آن‌ها اغلب با هم در ارتباط هستند.

سخنگوی کرملین افزود چنین گفتگو‌هایی در مواردی از سوی طرف روس آغاز می‌شود و گاهی از سوی آمریکایی ها. آن‌ها (پوتین و ترامپ) مکالمه تلفنی را هر زمان که لازم باشد، انجام می‌دهند.

روسای جمهور روسیه و آمریکا از ابتدای سال میلادی جاری ۸ بار با هم به صورت تلفنی گفتگو کرده اند. دو مورد این تماس‌های تلفنی با حضور ملک سلمان، پادشاه عربستان، به مکالمه‌ای سه جانبه تبدیل شد.

اخیرا دونالد ترامپ به دستیاران خود گفته است دوست دارد شخصا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر با ولادیمیر پوتین ملاقات کند. در نتیجه مقامات دولت ترامپ امکان دیدار میان روسای جمهور آمریکا و روسیه در ماه آینده میلادی در نیویورک را در دست بررسی دارند.

بنابر اعلام رسانه‌های آگاه، دولت ترامپ می‌خواهد اعلام پیشرفت در توافق کنترل تسلیحاتی با روسیه را هدف نشست پیشنهادی میان روسای جمهور دو کشور عنوان کند. یکی از گزینه‌هایی که در حال حاضر دولت آمریکا برای این دیدار در نظر دارد این است که پوتین و ترامپ با امضای طرحی مسیر مذاکرات آتی در خصوص تمدید پیمان استارت نو را فراهم کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار