رئیس کمیته امداد کشور گفت: حمایت از اقشار نیازمند و آسیب دیده از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور ظهر امروز در حاشیه سفر به اردبیل گفت: این تعداد در استان‌های مختلف متفاوت بوده و در برخی استان‌ها شاهد افزایش و در عین حال در برخی شاهد کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار هستیم.

او افزود: تکانه‌های اقتصادی و رویدادهای کلان می تواند آمار مددجویان را تحت تاثیر قرار دهد که به عنوان مثال آزادسازی گروهی از زندانیان به دستور رئیس قوه قضاییه و بازگشت آن ها نزد خانه و خانواده خود موجب شد تا تعدادکثیری از زنان سرپرست خانوار به وضعیت عادی زندگی بازگردند.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: برخی رویدادها از جمله شیوع بیماری کرونا نیز موجب بیکار شدن تعداد قابل توجهی از افرادی شده که تا چندی پیش شغل های آبرومندانه‌ای داشتند اما به دلیل رعایت توصیه‌های بهداشتی بیکار شده‌اند.

بختیاری حمایت از اقشار نیازمند و آسیب دیده را از برنامه‌های اصلی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: به ویژه دو قشر سالمند و بیماران صعب العلاج به صورت ویژه  تحت پوشش ما هستند.

او افزود: کمیته امداد برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار نیز ایجاد مشاغل خانگی را در اولویت قرار داده است تا هر بانویی بتواند در حین کار کردن و درآمدزایی در منزل به وظیفه اصلی خود یعنی مادر بودن بپردازد.

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید به اینکه به منظور ایجاد مشاغل خانگی از نظرات صاحب نظران و افراد متخصص استفاده شده است،گفت: علاوه بر این با اعزام دو هیئت به چین شیوه‌های ایجاد شغل و کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.