معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر گفت : برداشت محصول خرما از سطح سه هزار و ۷۰۰ هکتار از نخلستان‌های خرمشهر آغاز شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،شاکر احمدیان معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر روز چهارشنبه گفت: ۷۰ درصد از نخلستان‌های خرمشهر رقم استعمران هستند که رقمی زودرس است و محصول آنها به صورت نوبرانه وارد بازار می‌شود.

او میزان برداشت خرما از هر هکتار از نخلستان‌های خرمشهر را پنج تن پیش‌بینی کرد و افزود: طبق برآورد انجام شده امسال۶ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه گفت: امسال به منظور حمایت از نخلداران و کشاورزان خرمشهری قیمت خرما نسبت به پارسال۶۵ درصد افزایش یافت.

احمدیان با بیان اینکه هزینه حمل و نقل و تهیه صندوق به عهده کارگاه بسته بندی خرما است افزود: در حال حاضر یک کارگاه‌ بسته بندی خرما در روستای معمره صنگور خرمشهر برای خرید خرما آمادگی دارد.

او اظهار داشت: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۷۳ هزار ریال و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده و قیمت خرمای درجه سه توافقی خواهد بود.

معاون فنی جهاد کشاورزی خرمشهر تولید خرمای پارسال شهرستان خرمشهر را ۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: پارسال یک هزار و ۸۰۰ تن خرمای مازاد بر نیاز کشاورزان خرمشهری خریداری شد.

احمدیان در ادامه گفت: پارسال یک هزار و ۵۰۰ تن خرما از شهرستان خرمشهر به کشورهای اروپایی صادر شد.

او عمده‌ترین ارقام صادراتی خرما از این شهرستان را استعمران و زاهدی بیان داشت و اضافه کرد: استعمران، زاهدی، بریم، خضراوی، بلیانی، برحی، قنطار، سویدانی، خصاب، عویدی، لیلوی، دیری، یوزی، شکرا، اشگر، فرسی و حلاوی، از عمده ارقام خرمای تولیدی شهرستان خرمشهر هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.