رئیس اورژانس کرمان گفت:علاقه مندان به کمک در حوادث و فوریت های پزشکی می توانند در طرح همیار اورژانس و اورژانس یار شرکت کنند.

سید محمد صابری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با بیان اینکه منظور از همیار اورژانس و اورژانس یار، دریافت خدمات داوطلبانه‌ای است که ما می‌توانیم از افراد جامعه داشته باشیم، گفت: طبق اساس نامه سازمان اورژانس کشور که سال ۹۶ در هیات دولت به تصویب رسید، سازمان اورژانس متعهد شد، برای افزایش توانمندی، مسئولیت پذیری و آگاهی جامعه و افراد و خانواده‌ها اقداماتی را انجام دهد.

او با بیان اینکه افراد جامعه در صورتی که تمایل داشته باشند، می‌توانند با اورژانس همکاری کنند، افزود: برنامه‌های واحد جذب داوطلبان در اورژانس کرمان هم فعال شد تا افراد جامعه، خانواده‌ها و حتی سازمان‌های دولتی و خصوصی بتوانند با اورژانس همکاری داشته باشند.

صابری همکاری با فوریت‌های پزشکی در طرح همیاران اورژانس را در دو قالب عنوان و بیان داشت: در قالب اول خیرانی هستند که می‌توانند با وقف موقوفات، کمک‌های مالی برای ساخت ساختمان‌های پایگاه اورژانس و خرید تجهیزات مورد نیاز اورژانس و پرداختن به مسائل فرهنگی و آموزشی با اورژانس همکاری داشته باشند و به طور کلی فوریت‌های پزشکی را در مسائل مادی و معنوی حمایت کنند.

او با بیان اینکه قالب دوم طرح مربوط به داوطلبان است، تصریح کرد: افرادی که در زمان بحران‌ها می‌توانند خدمات داوطلبانه و رایگان ارائه دهند و با اورژانس همکاری داشته باشند نیز به دو گروه اورژانس یار و همیار اورژانس دسته بندی می‌شوند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اورژانس یار به افرادی اطلاق می‌شود که یک مدرک تخصصی مرتبط با گروه‌های پزشکی مثل پرستاری، پزشکی، مامایی، فوریت‌های پزشکی، هوشبری و یا اتاق عمل را داشته باشد و به واسطه دارابودن مدرک تحصیلی و تخصص در حوزه پزشکی می‌تواند خدمات مستقیم و خوبی را ارائه دهند و به عنوان اورژانس یار با ما به صورت داوطلبانه همکاری داشته باشد.

او با بیان اینکه همیار اورژانس افرادی هستند که مدارک تخصصی و دانشگاهی مربوطه را ندارند و می‌توانند در دوره‌هایی آموزشی که اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی برگزار می‌کند، شرکت کرده و آموزش کمک‌های اولیه را ببیند، گفت: این افراد در مواقع لازم و بحران ها می توانند در ارئه خدمات اولیه به ما کمک کنند.

صابری با اشاره به اینکه آموزش‌های اولیه‌ای که اورژانس ارائه می‌دهد از گذشته وجود داشته و هم اکنون نیز ادامه دارد، بیان داشت: واحد آموزشی مرکز فوریت‌های پزشکی، اکنون در خصوص آموزش داوطلبان فعال‌تر می‌شود.

او با بیان این که واحد آموزشی ما آموزش‌های خدمات اولیه را برای افراد مختلف برعهده دارد، اظهار کرد: هر کدام از سازمان ها، نهاد‌ها و حتی مردم عادی که علاقه‌مند باشند می‌توانند به صورت فردی در کلاس‌هایی که در اداره فوریت‌های پزشکی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اگر افراد و یا ارگان‌هایی به صورت گروهی هم مکان‌هایی را اعلام کنند، استادان ما در آنجا حضور پیدا می‌کنند و با تجهیزات و امکاناتی که لازم است، به تدریس می‌پردازند.

او بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در شرایط فعلی، کلاس‌های حضوری کمرنگ‌تر شده است و بیشتر آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

صابری تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به سایت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان به آدرس www.amemc.kmu.ac.ir/fa قسمت واحد جلب مشارکت‌های مردمی و جذب داوطلبان مراجعه کنند.

برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و برای داوطلبان پس از پایان دوره گواهینامه صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار