کمیته چهارجانبه عربی بار دیگر ادعا‌های پیشین خود علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المصری الیوم، کمیته چهارجانبه عربی بار دیگر اظهارات ضد ایرانی خود را تکرار و ایران را به مداخله در امور داخلی کشور‌های عربی متهم کرد.

«کمیته چهارجانبه وزارتی عربی» که مسئول پیگیری بحران‌ها با ایران و راه‌های مقابله با آنچه «مداخلات ایران در امور داخلی کشور‌های عربی» خوانده شده، امروز چهاردهمین نشست خود را در حاشیه ۱۵۴ امین نشست اتحادیه عرب برگزار کرد. این نشست از طریق ویدئوکنفرانس و با ریاست امارات و مشارکت دیگر اعضای این کمیته برگزار شد. اعضای این کمیته عبارتند از: مصر، عربستان، بحرین و دبیرکل اتحادیه عرب.

این کمیته امروز آنچه را به ادعا پیش نویش مخصوص مداخلات ایران در امور داخلی کشور‌های عربی خواند، مورد بررسی قرار داد. قرار است این پیش نویس از سوی اتحادیه عرب مورد تأیید قرار گیرد. این کمیته همچنین در پایان نشست خود، با صدور بیانیه ای، بر مُفاد بیانیه‌های سابق کمیته تأکید کرد؛ همچنانکه بار دیگر از جامعه بین الملل خواست تا موضعی قاطع در برابر ایران و آنچه به ادعا «فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه» خوانده شده، اتخاذ کنند.

این ادعا‌های بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که کشور‌های یادشده به ویژه امارات و عربستان سعودی خود به شدت در امور کشور‌های عربی از جمله لیبی و یمن دخالت دارند.

ائتلاف سعودی- اماراتی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور منجر شده است. تا کنون هزاران نفر در پی تجاوز ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
بحث ارتباط اسراییل و عمان مطرح است .. سگهای ترامپ دارن عوعو میکنن
آخرین اخبار