کارشناس مسئول نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به آغاز برداشت خارک و رطب از نخلستان‌های استان فارس، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن خارک و رطب از نخیلات برداشت شود.

عرب کارشناس مسئول نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه برداشت خارک و رطب نوبرانه از بیش از ۳۱ هزار هکتار از نخلستان‌های این استان آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار تن انواع خارک و رطب از نخلستان‌های فارس برداشت و روانه باز شود که نسبت به پارسال شاهد تولید بیشتری خواهیم بود.

او با بیان اینکه میزان برداشت رطب از هر هکتار از نخلستان‌های استان فارس ۶ تن است، افزود: بالغ بر ۲۶ هزار هکتار از نخلستان‌های فارس بارور و ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار آن غیربارور است.

عرب با بیان اینکه برداشت در شهرستان‌های جنوبی استان از اوایل شهرویورماه آغاز شده و تا آبان ماه ادامه دارد، گفت: امسال برداشت خارک و رطب در استان نسبت به سال‌های گذشته به علت شرایط آب و هوایی ۲ هفته دیرتر آغاز شده است.

کارشناس مسئول نخیلات سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه شهر‌های جنوبی از جمله لامرد، جهرم، قیروکارزین، داراب، فراشبند، کازرون، مهر و خنج از کانون‌های اصلی نخیلات فارس هستند، افزود: زاهدی، شاهانی و کباک از عمده ارقام خرمای تولیدی این شهرستان‌ها هستند.

او با اشاره فعالیت ۱۱ هزار بهره‌بردار در استان فارس، تصریح کرد: عمده محصول رطب نخلستان‌های فارس پس از بسته‌بندی به کشور‌های حوزه خلیج فارس و برخی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

عرب تصریح کرد: استان فارس پس از استان‌های کرمان، هرمزگان و خوزستان چهارمین استان در کشور از نظر سطح و تولید خرما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار