مدیر جهاد کشاورزی تایباد خبر داد؛

پرداخت کامل مطالبات زعفرانکاران در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ۱۵ تن و ۵۰۰ گرم زعفران خشک در فصل خرید این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان تایباد خریداری و ۱۰۰ درصد بهای آن پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی کنونی سطح زیرکشت زعفران در تایباد با افزایش ۶۵۰ هکتاری به ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی قبل، هفت درصد بیشتر شده است.

او افزود: کشت زعفران در این شهرستان به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول ۱۳۰ نفر- روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: برداشت گل زعفران در کشتزار‌های این منطقه در سال زراعی قبل به ۴۸۰ کیلوگرم در هر هکتار رسید و در مجموع سال قبل افزون بر ۳۲ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد.


بیشتر بخوانید


میری بیان کرد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان رو به رو شده است و به همین خاطر تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنیبه منظور، حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار