نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) همان جاهلان دوران جاهلیت هستند که از استدلال و منطق بی بهره اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به هتک حرمت روزنامه فرانسوی به پیامبر اعظم (ص) گفت: از این دشمنان تعجب نمی‌کنیم چرا که این توهین کنندگان همان جاهلان دوران جاهلیت هستند که از فرهنگ بویی نبرده و از استدلال و منطق بی بهره اند و اگر توان استدلال داشتند دست به اهانت و توهین نمی‌زدند.

اوی اضافه کرد: کسی که به توهین روی می‌آورد دستش از برهان، منطق و استدلال خالی است و از طرفی این دشمنان عصبانی هستند، زیرا منطق پیامبر در حال فتح اروپاست و این فتح قرآن و پیامبر، فتح القلوب است و قلب‌های اهل عالم را جذب می‌کند.

امام جمعه قزوین گفت: کرامت، شالوده شخصیت انسان است و پیغمبر با وصف کریم بودن، قرآن را به ما انسان‌ها هدیه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: وقتی صحبت از سیاست می‌شود ممکن است یک نفر طرفدار امریکا، یک نفر مایل به مذاکره با آمریکا باشد و یا یک نفر بگوید اگر در برجام با روی خوش با آمریکا برخورد کنند همه چیز حل می‌شود، اما این‌ها خسارات سنگینی به دنبال دارد و اینجا دیگر بحث طرفداری از آمریکا مطرح نیست بلکه مهم، بحث سنخیت با دین و ولایت است.

او اضافه کرد: قرآن، کتاب کرامت است و اگر از انبیا و سنت، اخلاق و رفتار آن‌ها بهره نبرید و دغدغه هایتان، دغدغه‌های آیات قرآنی نباشد، کرامت نمی‌یابید و نشانی کرامت، انبیا، کتاب آسمانی و آموزه‌های دینی است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: شخصیت‌های بزرگی برای مفهوم کرامت وجود داشته اند که شهید بابایی، سردار سلیمانی و شهدا از این شخصیت‌ها هستند که کرامت را برای ما تفسیر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه اساس تعالی حوزه‌های علمیه باید قرآن باشد، گفت: هرکتابی در حوزه‌ها خوانده می‌شود برای درک مبانی فقهی قرآن، مفاهیم استدلالی و اعتقادی قرآن است و هر کاری می‌کنیم باید برای درک مفاهیم قرآن و نیز انس با قرآن باشد و در این بین، هر چه انسان‌ها پاکتر باشند به اندازه پاکی خود قرآن را می‌فهمند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار