رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: انتقال آب در هر کجای ایران که انجام می‌شود باید بر اساس معیار و سنجش باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام جعفری رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه در شهرکرد اظهار داشت: کار قوه قضاییه اجرای قانون و جلوگیری از قانون گریزی و قانون ستیزی در کشور و مبارزه با تبعیض است.

او افزود: در کشور وضعیت آب باید مشخص شود، انتقال آب قبل از آنکه علمی باشد و یا بر اساس نیاز صورت بگیرد بر اساس سیاستگذاری است.


بیشتر بخوانید


جعفری اضافه کرد: وقتی انتقال آبی می‌خواهد صورت بگیرد باید حق آبه آب شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست آن رعایت شود و این موضوع فقط مختص فلات مرکزی نیست بلکه هر جای ایران بخواهد انتقال آبی صورت بگیرد باید این حق آبه‌ها باید رعایت گردند.

او ادامه داد: از شرق تا غرب این استان را دارند تونل می‌زنند مردم داد خود را به کجا باید ببرند.

جعفری گفت: دشت‌های استان ما ممنوعه و ممنوعه بحرانی است، زیرا به مردم چهارمحال و بختیاری گفته شده است از آب‌های جاری نمی‌توانند استفاده کنند و آنقدر چاه زده شد تا دشت‌های ما از بین رفت.

او افزود: شهرک‌های صنعتی این استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، نیمی از مردم ما مشکل آب شرب دارند، در شهرستان لردگان هنوز مردم با تانکر آبرسانی می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: تونلی در استان زده شد به نام گلاب که ۲۷ کیلومتر طول دارد با این تونل برخورد نشد و بعد از آن دوباره تونلی با نام بهشت آباد شروع به کار کرد و در حالی که اعلام شد این تونل غیر قانونی هست، اما دوباره فرآیند تکمیل آن پیش رفت که این هجم قانون گریزی در حوزه آب قابل چشم پوشی نیست.

او ادامه داد: طرح انتقال آب بن به بروجن که برای تامین آب شرب ۴۵۰ هزار نفر در حال انجام هست هر روز جلوی تکمیل آن گرفته می‌شود.

جعفری گفت: چهارمحال و بختیاری مخالف با انتقال آب نیست، ولی وقتی مشکل آب شرب وجود دارد چه باید کرد.

او در پایان افزود: دو باند فساد در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است که از قوه قضاییه درخواست رسیدگی داریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار