کلنگ ساخت خانه امید بازنشستگان سیستان و بلوچستان با پیگیری استاندار این استان پس از ۱۶ سال در زاهدان به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم کلنگ زنی خانه امید بازنشستگان زاهدان اظهار داشت : با توجه به سکونت ۱۳ هزار و ۶۰۰ کارمند بازنشسته در این شهر احداث خانه امید ضروری است.

او  با ابراز خرسندی از آغاز عملیات خانه امید بازنشستگان در زاهدان بیان کرد: این مرکز در زمینی با ۸۰۰ مترمربع زیربنا، فضای سالن مطالعه، اتاق پزشک، سالن کنفرانس و تالار برگزاری مراسم برای بازنشستگان احداث خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر ساخت خانه امید در شهرهای چابهار، ایرانشهر و زابل و احداث این خانه در زاهدان در کمتر از یک سال تاکید کرد.

صحنه مدیرکل بازنشستگی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: از سال ۸۶ به دنبال تاسیس خانه امید در زاهدان بودیم زیرا تاکنون موفق به اخذ مجوز نشده بود.

طرح‌های تصفیه آب، زنبورداری، زنجیره ابریشم و صنایع خورشیدی در روستای حاجی آباد بخش مرکزی زاهدان از سایر طرح های پیشران سیستان و بلوچستان است که استاندار سیستان و بلوچستان از روند اجرای آن‌ها بازدید کرد.

طرح نهال- آب، با ایجاد ظرفیت اشتغال با استفاده از تسهیلات صندوق بازنشستگی به میزان یکهزار میلیون تومان، مشارکت ۷۰ میلیون تومانی سازمان‌های عضو هاسب و سرمایه گذاری یکهزار و ۸۰ میلیون تومانی زنجیره زیستی ارگانیا در حال اجرا و برای ۴۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

با استفاده از طرح نهال- آب به ۲۰روستا آبرسانی و ۴۰ هزار نهال مثمر از قبیل نهال توت غرص شده و زمینه پرورش کرم ابریشم فراهم خواهد شد.

گروه هدف اشتغال این طرحها مادران سرپرست خانوار و گروههای پشتیبان نوکارآفرینان جوان در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار