نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آمریکا درباره صلاحیت روانی دونالد ترامپ و جو بایدن تردید دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان درباره سلامت روانی دو نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور در ماه نوامبر (آبان) ابراز تردید کرده‌اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثر شهروندان آمریکا بر این باورند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا و «جو بایدن» رقیب او و نامزد دموکرات‌ها از نظر سلامت روانی صلاحیت رسیدن به مقام ریاست جمهوری را ندارند.

در این نظرسنجی ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند ترامپ از صلاحیت روانی لازم برای رسیدن به منصب ریاست‌جمهوری برخوردار نیست و در مقابل ۴۹ درصد گفته‌اند او مناسب این مقام است. ۵۲ درصد نیز معتقدند که بایدن سلامت روانی لازم را ندارد در مقابل ۴۸ درصد هم سلامت او را تایید کرده‌اند.

بخش دیگری از این نظرسنجی سلامت فیزیکی دو نامزد را بررسی می‌کند. در این بخش، ۵۲ درصد ترامپِ ۷۴ ساله و ۵۴ درصد دیگر نیز بایدنِ ۷۷ ساله را از نظر فیزیکی مناسب ریاست‌جمهوری دانستند.

این نظرسنجی از سوی مرکز پژوهشی CNBC/ Change و در شش ایالت «آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین» انجام شده است.

این ایالت‌ها از نظر آرا خاکستری محسوب می‌شوند؛ یعنی قطعیت درباره حمایت از حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه در آن‌ها وجود ندارد. همین مسئله نیز نتایج این نظرسنجی را حائز اهمیت کرده است.

تاکنون نظرسنجی‌های بسیاری پیشتازی بایدن را از جهاتِ مختلف نشان داده‌اند. به طور مثال نظرسنجی دیگری که پیش از این به صورت مشترک از سوی رویترز و ایپسوس انجام شده، نشان می‌دهد جو بایدن همچنان نزد افکار عمومی آمریکا از جایگاه بهتری برخوردار است. بر این اساس، جو بایدن دموکرات از رقیب جمهوری‌خواه خود ۱۲ درصد پیش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
دو تا ابله نامزد انتخابات آمریکا شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
ترامپ که یک بیمارخودشیفته پارانوئیدی هست جوبایدن هم زوال عقل داردو هیچکدام گزینه مناسبی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۰:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
آره. ظاهراً ۵۷٪مردم آمریکا موافق عملکرد احمقانه ترامپ هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا پیشگوی نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
منتظر دستور جنابعالین
آخرین اخبار