استاندار کرمانشاه گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تفسیر و مفهوم خاصی دارد و اقدام نوآورانه و خلاقانه هنرمندان منبت‌کار برای ساخت کتیبه بیستون در رویداد جهانی چوب بسیار ارزشمند است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۰ ایران که به میزبانی کرمانشاه در طاق بستان برگزار شد؛ گفت: معرفی میراث و تمدن ایران زمین با زبان هنر می‌تواند اثربخشی مناسبی در جذب گردشگری داشته باشد.

او برگزاری این رویداد را برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خلق این اثر حکایت از میراث کهن کرمانشاه دارد.

بازوند بیان کرد: هر چند برگزاری رویداد گردشگری ۲۰۲۰ در سالی‌که فرصت مناسبی برای جهش گردشگری بود به دلیل بیماری کرونا برگزار نشد؛ ولی امیدواریم براساس درخواستی که به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ارایه دادیم در سال آینده و در صورت مهار و کنترل بیماری کرونا این رویداد مجددا در کرمانشاه برگزار شود.

استاندار کرمانشاه به خسارت‌های کرونا در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی اشاره کرد و گفت: کرونا بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت وارد کرد و صنعت گردشگری را نیز زمین‌گیر و خسارت بسیار زیادی را نیز وارد کرد.

او  گفت: همت والا و همراهی و همدلی رسانه‌های پرتلاش استان برای ایجاد تصویری زیبا از کرمانشاه و معرفی چهره زیبای ایران اسلامی زمینه ساز توسعه گردشگری و تداوم مسیر پیشرفت استان می‌شود.

در پایان این مراسم از اثر چوبی کتیبه بیستون با حضور استاندار رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از مدیرکل و هنرمندان منبت کار تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.