مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرورش‌دهندگان ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پرویز منصوری مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پرورش‌دهندگان ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در صورت اخذ مجوز می‌توانند از تسهیلات موجود برخوردار شوند.

او با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلاتی به این بهره‌برداران پرداخت نشده است افزود: پرورش دهندگان ماهی به این روش، چون مجوزی دریافت نمی‌کنند بنابراین امکان پرداخت تسهیلات به آن‌ها وجود ندارد، اما در صورت اخذ مجوز می‌توانند از تسهیلات موجود برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


منصوری اضافه کرد: در سال‌های اخیر تعدادی از کشاورزان نسبت به ذخیره‌سازی ماهی در این استخر‌ها اقدام کرده‌اند به گونه‌ای که در سال گذشته حدود ۲۰ تن ماهی از این استخر‌ها برداشت شد.

او با بیان اینکه امکان پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب نقاط مختلف استان وجود دارد ادامه داد: با توجه به شرایط دمایی آب چاه‌های کشاورزی، فقط امکان پرورش ماهیان سردآبی (قزل آلای رنگین کمان) در استان مقدور است.

منصوری با اشاره به اینکه می‌توان با ترویج و آموزش این نوع پرورش ماهی به کشاورزان، میزان تولید را تا حدود زیادی افزایش داد، گفت: برای ترویج این روش پرورش ماهی نیاز به آموزش و ترغیب کشاورزان است و بایستی با استفاده از رسانه‌های مختلف در این زمینه به کشاورزان اطلاع رسانی شود.

او افزود: کارشناسان مدیریت شیلات و امور آبزیان استان آمادگی ارائه هر گونه مشاوره فنی به بهره برداران در این زمینه را دارند.

منصوری به مزیت‌های پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی اشاره و اضافه کرد: استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی، غنی شدن آب برای استفاده درکشاورزی، افزایش عملکرد محصولات کشاورزی و کاهش نیاز به مصرف کود‌های شیمیایی از جمله مزایای این اقدام است.

او ادامه داد: با توجه به آماده بودن استخر که البته برای آن از طریق مدیریت آب و خاک سازمان جهادکشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود افرادی که در استخر‌های ذخیره آب ماهی پرورش می‌دهند نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار