رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۲۹ شهرک صنعتی با زیرساخت‌های لازم فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد اظهار داشت: این استان در حوزه تولید ماهی سردآبی و بادام مامایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

او به ظرفیت‌های طبیعی استان و آب و هوای پاک اشاره کرد و افزود: ایجاد دهکده سلامت، فراهم کردن زمینه‌های مساعد برای پرورش ماهیان سردابی، پرورش ماهی در قفس و بادام آبی و توسعه کشت گیاهان دارویی، دارو‌های گیاهی گل محمدی و انرژی‌های تجدید پذیر باید مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


شهریارپور اضافه کرد: این استان در ایجاد سیستم آبیاری نوین رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

او ادامه داد: در استان ۲۹ شهرک صنعتی با زیرساخت‌های لازم فعال است و یک درصد فولاد کشور و ۱.۵ درصد سیمان کشور در این استان تولید می‌شود.

شهریارپور گفت: ۸۵ درصد خوراک آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود و بزرگترین تولیدکننده در زمینه لوازم خانگی چادر مشکی در کشور است.

او به محدودیت‌های عمده در زمینه تأمین منابع مالی در استان برای اجرای طرح‌های مختلف اشاره کرد و افزود: برای تأمین اعتبار و منابع مالی اقدامات خوبی انجام شده است.

شهریارپور، راه‌اندازی دادگاه و شعبه ویژه رسیدگی به واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان ضروری است و با اشاره به وضعیت اقتصادی استان اضافه کرد: تشکیل کمیسیون مشترک حل اختلاف استان و کمیسیون حمایت قضایی از طرح‌های تولیدی در استان ضروری است.

او با اشاره به ظرفیت و توانایی‌های استان در حوز‌های مختلف به خصوص در حوزه گردشگری، فرهنگی، تفریحی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های مناسب و چشمه‌های متعدد و فراوان است.

شهریارپور اظهار داشت: توجه ویژه به ظرفیت‌های استان و تولیدات صنعتی به ویژه در صنایع تبدیلی و تکمیلی یک اولویت برای توسعه همه جانبه استان است.

او گفت: امسال یکهزار و ۴۳۷میلیارد تومان معادل ۱.۸۶ درصد اعتبارات استان‌های کشور و ۱۴۶ میلیارد تومان معادل ۱.۱۴ درصد اعتبارات تملک دارایی به استان اختصاص داده شده است.

شهریارپور افزود: امسال ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات برای شش هزار و ۸۶۸ نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار