کارخانه نوآوری تبریز توسط بخش خصوصی اداره می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: کارخانه نوآوری تبریز با هزینه بخش خصوصی راه اندازی و اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: کارخانه نوآوری تبریز، محل تجمع شتاب دهنده‌ها و بستری برای رشد صنعت و اقتصاد خواهد بود.

واعظی همچنین از تاسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان شرقی با همکاری منطقه آزاد ارس در سال گذشته خبر داد و گفت: این صندوق تا یک میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان کمک کرد.

او با بیان اینکه اولین خط اعتباری با اعتبار ۹ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان استان در سال گذشته پرداخت شد، گفت: در جریان آخرین سفر رئیس دفتر رئیس جمهوری به تبریز، ۲۷ میلیارد تومان اعتبار به صندوق اختصاص یافت.

قاسم‌زاده جانشین استاندار در هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان‌شرقی نیز گفت: با ایجاد کارخانه نوآوری در تبریز، امکان عرضه ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط صاحبان ایده با صاحبان صنعت فراهم می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به سفر هفته آینده معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، گفت: در این سفر تفاهم‌نامه اولیه ایجاد کارخانه نوآوری در تبریز منعقد و کار‌های اجرایی آن شروع خواهد شد.

او با اشاره به اینکه کارخانه نوآوری تاکنون در ۲ استان ایجاد شده است، افزود: رئیس جمهوری با توجه به اهمیت موضوع دستور دادند که این کار در استان‌های دیگر هم انجام شود.

قاسم‌زاده در خصوص محل راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز، گفت: طی مذاکراتی که با شهرداری تبریز داشتیم، بخشی از مجموعه کارخانه برق لامع برای ایجاد این کارخانه و طرح‌های فناورانه دیگر اختصاص یافت.

او با اشاره به قدمت تاریخی این مجموعه،گفت: به طور قطع شهرداری برای حفظ بافت تاریخی، مرمت و بازسازی این مجموعه تلاش خواهد کرد و با توجه به وجود ماشین‌آلات صنعتی و پیشینه درخشان کارخانه برق لامع، امکان ایجاد موزه صنعت نیز در این مجموعه وجود دارد که می‌تواند به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.