معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت لبنان، واقعیت‌های این کشور را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری  آرتی ضمن اشاره به تحریم‌های کاخ سفید علیه لبنان، آن را «تجاوزی آشکار» علیه بیروت  توصیف کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو وزیر سابق لبنان را به بهانه ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد. واشنگتن مدعی است که افراد مذکور منابع مالی در اختیار حزب‌الله قرار داده‌اند.

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: «تحریم‌ها اراده مردم لبنان که خواستار آزادی سرزمین خود هستند را تغییر نمی‌دهد. لبنان هرگز سیاست تحمیلی آمریکا را نمی‌پذیرند. تحریم‌های آمریکا واقعیت‌های لبنان را تغییر نمی‌دهد و موجب افزایش ایستادگی هم‌پیمانان مقاومت خواهد شد».

وی یادآور شد: «آمریکا که دیگر نسبت به بهره‌کشی از مزدوران خود ناامید شده، به سوی سیاست تحریم روی آورده است. اما آن‌ها باید بدانند که تحریم‌ها علیه هر شخص و نهادی در لبنان هرگز سیاست مردم لبنان را تغییر نمی‌دهد.»

این مقام حزب الله لبنان، در ادامه گفت که هدف دیگر آمریکا از تحریم این است که لبنان تحت فشار باقی بماند. شیخ نعیم قاسم تحریم‌های آمریکا را موضوعی کم اهمیت خواند و تاکید کرد که تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه وزیران جنبش امل و جریان «المرده» تاثیر چندانی بر تشکیل دولت آینده لبنان نخواهد گذاشت.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، عادی‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو را اقدامی جهت حفظ تاج و تخت امارات خواند. نعیم قاسم تاکید کرد که این کشورها در حاشیه هستند و هرگز در معادلات منطقه جایی ندارند.

شیخ عیسی قاسم در رابطه با حضور حزب‌الله در سوریه، گفت که حزب‌الله نیرو‌های خود را تدریجا از اواخر ۲۰۱۷ از سوریه خارج کرده است. چرا که دیگر نیازی به حضور مستقیم نیروهای حزب‌الله در سوریه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار