استاندار خوزستان میزان اعتبار هزینه شده برای تعمیر، تجهیز، بهسازی و احداث مدارس در مناطق سیل زده استان را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه افتتاح ۲ پروژه در اندیمشک در جمع خبرنگاران گفت: برای تعمیر، تجهیز، بهسازی و احداث مدارس در مناطق سیل زده استان را یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

او بیان داشت: از این میزان اعتبار هزینه شده، ۵۰۰ میلیارد ریال از منابع وزارت نفت، ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع ملی و نوسازی مدارس و ۱۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات استانی تامین و صرف شده است.

شریعتی با بیان اینکه در مناطق سیل زده آسیب‌هایی که به مدارس وارد شده بود جبران و مناطقی که نیاز به مدارس جدید داشتند نیز فضای آموزشی مورد نیاز احداث شد، اظهار کرد: همچنین در مناطقی که آسیب‌ها جزیی بود، طرح‌های بهسازی اجرا شد. همچنین علاوه بر تعمیر، تجهیز و نوسازی، ۲۰۰ کلاس درس جدید هم در این مناطق ساخته شد و شرایط مناطق سیل زده در مدارس نسبت به قبل از سیل هم بهبود پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه اعتبارات نوسازی مدارس از ۷۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است، ادامه داد: پارسال هزار و ۳۳۰ کلاس درس در استان به بهره برداری رسید و امسال نیز در استان یک هزار و ۱۰۰ کلاس دیگر افتتاح خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به تعداد طرح‌های حوزه آموزش و پرورش، این اقدام‌ها را در سطح استان جهادی و با هدف تحول در زیرساخت‌های تعلیم و تربیت موثر دانست و تصریح کرد: سایر طرح‌های این حوزه به منظور تجهیز، نوسازی و ساخت و تعمیر مدارس با جدیت و سرعت درحال انجام است، البته آموزش و پرورش را اساس و محور توسعه می‌دانیم و بر همین اساس خدمات این بخش رشد داشته است.

خرید ۱۰ هزار تبلت برای دانش آموزان در دستورکار است

شریعتی در ادامه بر اهتمام جدی برای هوشمندسازی کلاس‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط کرونایی نیز برای خرید تبلت برای دانش آموزان برنامه‌ریزی و از منابع مختلف استفاده خواهد شد و خرید حدود ۱۰ هزار تبلیت برای دانش آموزان استان هدفگذاری شده است. ضمن اینکه جمع آوری مدارس سنگی در سطح استان از دیگر اقدام‌های جهادی است و در مدت زمان ۴ سال این کلاس‌ها تغییر ساختار خواهند داد.

به گفته استاندار خوزستان، یک هزار و ۳۰۰ کلاس سنگی در مناطق کوچ رو یا صعب العبور استان وجود دارد که تبدیل به کلاس پیش ساخته و یا کلاس کانکسی می‌شوند و برای شروع، امسال ۳۰۰ کلاس درس از این تعداد، تغییر و شرایط مناسبی پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.