موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نتیجه نهایی مرحله دوم انتخابات مجلس صبح شنبه اعلام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن نتیجه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تا صبح شنبه ۲۲ شهریورماه خبر داد.

سید اسماعیل موسوی  دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ رای در بعضی از شعب تا ۷ شب و برخی دیگر مانند شعب اهواز تا ۸ شب ادامه داشت. شمارش آرا در حال انجام است و نتیجه آن بعد از تجمیع از طریق رسانه‌های جمعی و وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این انتخابات ۳۴۸۱ شعبه وجود داشت که افراد حاضر در این شعب بعد از اتمام انتخابات تمامی شعب شروع به شمارش و تهیه صورت جلسه می‌کنند. صورت جلسه‌ای که باید به تایید عوامل اجرایی و شورای نگهبان برسد. تجمیع نهایی این آرا در هیئت‌های اجرایی فرمانداری مرکزی حوزه انتخابیه انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره نحوه شمارش آرا و حصول نتیجه نیز اظهار کرد: ما براساس آموزش‌ها و سیستم‌هایی مثل احراز هویت که زمینه انتقال اطلاعات هر شعبه را فراهم می‌کند می‌توانیم به زودی نتایج را اعلام کنیم. حوزه‌هایی مثل اهواز که تا ۸ شب رای گیری داشتند اما شعبه‌هایی که زمان رای گیری در آن‌ها تمدید شد، قطعاً تجمیع آرا در آن‌ها دیرتر اتفاق خواهد افتاد.

وی  افزود: پیش بینی می‌کنیم نتایج نهایتا صبح شنبه اعلام شود. کسانی که به برگزاری روند انتخابات اعتراض دارند دو روز بعد از اتمام فرآیند انتخابات فرصت دارند شکایت شان را به هیئت‌های اجرایی اعلام کنند. هیئت‌های اجرایی فرصت دارند با حضور هیئت‌های نظارت این شکایات را بررسی کنند. بعد از آن هم یک هفته فرصت برای نظارت شورای نگهبان به زیر مجموعه های آن وجود دارد تا اگر کسی باز هم شکایتی دارد به آن‌ها مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کند. تا در هیئت‌های اجرایی و نظارت به این شکایت‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار