در پایش فصلی اتاق بازرگانی ایران و آخرین گزارش منتشره در بهار امسال، شاهد سقوط محیط کسب و کار خراسان رضوی از جایگاه پانزدهم به پله بیست و ششم بوده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی کبیر دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اتاق ایران در پایش فصلی فضا سب وکار، شاخص‌ها و شرایط هر استان را اعلام می‌کند. در آخرین گزارش منتشر شده (بهار ۹۹)، شاهد سقوط یازده پله‌ای محیط کسب و کار خراسان رضوی بوده ایم و از جایگاه پانزدهم به پله بیست و ششم تنزل یافتیم.

او افزود: باید بررسی شود که چه عواملی به این اُفت جدی منجر شده اند، چه بسا به رغم همه اقدامات مثبت انجام گرفته در بخش اقتصاد این استان، سرعت توسعه و بهبود سایر استان‌ها بیشتر بوده است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از ضرورت برگزاری سلسله نشست‌های مشترک سه اتاق با مجمع نمایندگان استان، وکلای مردم در خانه ملت و... سخن گفت و ادامه داد: به موازات مطالبه گری، باید اقدامات کارشناسی قوی نیز از سوی بخش خصوصی انجام بگیرد تا پیگیری‌های ما موثرتر واقع شود.

بیشتر بخوانید


کبیر بیان کرد: سال هاست که از بعضی چالش‌ها در محافل مختلف سخن گفته ایم، چه از سهم مالیاتی استان و چه از مالیات دهی شرکت‌های بزرگ استان در مرکز (که در اصطلاح دودشان را ما می‌خوریم و سودشان را دیگران می‌برند)، به موارد مذکور، سهم تسهیلات دهی بانکی در این استان در قیاس با منابع بانکی آن را نیز بیافزایید. متاسفانه به رغم تکرار مکرر این مباحث، تا به امروز گرهی از مشکلات گشوده نشده و اصلاحی انجام نگرفته است. به همین استناد، سه اتاق باید دوشادوش همدیگر، مسیر مطالبه گری موثرتری را دنبال کنند.

او ابراز امیدواری کرد که دبیرخانه مشترک سه اتاق «بازرگانی»، «اصناف» و «تعاون» بتوانند کارنامه خوبی را از خود در آینده ارائه کنند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.