نفرات برتر جشنواره واخوان خیال در بخش‌های شَروِه‌خوانی، بیت‌خوانی و نِی‌‎مه‌خوانی معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره واخوان خیال در بوشهر معرفی شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره شروه‌خوانی، بیت‌خوانی و نیمه‌خوانی«واخوان خیال»گفت: آوا‌ها و نوا‌های این استان در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و سرشار از احساس و عاطفه‌های زیبا است که توجه هر شنونده و بیننده را به خود جلب می‌کند. در این بین، جایگاه نوجوانان و جوانان اهمیت بسزایی دارد و باید چنین استعداد‌هایشان کشف و پرورش داده شود.

فاطمه کرمپور توجه به فرهنگ و هنر را دو شاخص مهم در میان مردم استان بوشهر عنوان کرد و افزود: جشنواره شروه خوانی(خواندن اشعار در مراسم سوگواری)، بیت خوانی(خواندن اشعار در مراسم شادی) و نِی‌مه خوانی(آواهای کار) می‌تواند علاوه بر شناسایی استعداد‌های نوپا و جوان، احیاءگر موسیقی سنتی و محلی نیز باشد.

او ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان برای هرگونه حمایت از افراد علاقه‌مند در حوزه موسیقی آمادگی دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر نیز با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره «واخوان خیال» به تازگی شکل گرفته است، عنوان کرد: امیدواریم با شکل‌گیری دبیرخانه دائمی این جشنواره، استعداد‌های نهفته موسیقی بومی استان شناخته شود.

احمد بارگاهی بیان کرد: در سال‌های آینده تلاش می‌کنیم این جشنواره به‌صورت فرااستانی برگزار شود تا شرکت‌کنندگان استان‌های همجوار و علاقه‌مندان به موسیقی محلی بوشهر در سراسر کشور بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

در این آیین، برگزیدگان جشنواره واخوان خیال در بخش شروه خوانی بالای ۱۸ سال یاسین جاتوت از دوراهک، سجاد ابراهیم زاده از سعدآباد، حبیب بهادری نژاد از بوشهر، بیت خوانی بالای ۱۸ سال عبدالحسن رزمجو از جم، شروه‌خوانی زیر ۱۸ سال پیمان فتحی از گناوه، و بیت خوانی زیر ۱۸ سال مهدی گوهرشناس از بوشهر معرفی شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.