تأکید بر اجرای طرح جهشی ۹ در ۹۹ و افزایش حفاظت از منابع طبیعی

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بر اجرای طرح جهشی ۹ در ۹۹ و افزایش حفاظت از منابع طبیعی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹، نشست رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با وزیر جهاد کشاورزی و همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران مراکز استان‌ها برگزار شد.

مسعود منصور رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این نشست با تأکید بر اجرای طرح جهشی ۹ در ۹۹ اظهار داشت: اجرای این طرح در افزایش حفاظت از منابع طبیعی بویژه آب و خاک و به دنبال آن تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید» نقش بسزایی دارد.


بیشتر بخوانید


او با قدردانی از فعالیت شبانه روزی مأمورین یگان حفاظت در عرصه‌های منابع طبیعی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون، دو هزار و ۴۸۸ فقره آتش سوزی در مساحتی بالغ بر ۳۵ هزار هکتار در کشور به وقوع پیوست.

منصور ادامه داد: از این تعداد، ۳۲۵ فقره حریق در جنگل‌ها رخ داد که منجر به خسارت دو هزار و ۲۷۵ هکتار از پوشش جنگلی کشور شد.

او افزود: همچنین در این مدت، ۱۷ هزار فقره پرونده قضایی در زمینه‌های قاچاق چوب و زغال، تصرفات و ... تشکیل گردید که ۸ هزار هکتار اراضی ملی از تصرف خارج شد.

منصور با ارزیابی مطلوب از وضعیت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در سطح کشور تصریح کرد: ضریب حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی طی ماه‌های آینده افزایش می‌یابد.

انجام ۱۰ میلیون هکتار کاداستر اراضی ملی در کشور

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی گفت: از ابتدای امسال تا کنون، طرح کاداستر برای ۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور انجام شده است.

او پیش بینی کرد: تا پایان امسال ۳۳ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی حدنگاری شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار