رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کنارگذر شرقی اصفهان یک پروژه ملی است که بیش از ۱۰ سال از اجرای آن می گذرد، گفت: این پروژه دارای مشکلات بسیار زیادی بوده که هم اکنون با همت مهندسان و متخصصان به نتیجه رسیده و تا چند روز دیگر به بهره برداری میرسد.
او ادامه داد: اجرای چنین پروژههایی در تمامی کلانشهرهای کشور لازم است و نقش بسیار موثری در کاهش بار ترافیکی و همچنین مصرف سوخت دارد.
بیشتر بخوانید
این مقام مسئول تصریح کرد: برای آنکه ترافیک عبوری از شهرهای بزرگ را کاهش دهیم باید بتوانیم از کمر بندی ها در اطراف کلان شهرها بهره ببریم و از مجاورت این مناطق استفاده کنیم.
اکبری بیان کرد: برای این موضوع باید جادههای در حد و اندازه آزادراه و بزرگراهها احداث کنیم و خوشبختانه دولت در این بخش همکاریهای لازم را انجام داده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه این موضوع هم اکنون در شهر اصفهان به مرحله اجرایی رسیده و ما به زودی با اجرای چنین طرح هایی شاهد کاهش بار ترافیک سنگین در داخل شهرها خواهیم بود، افزود: باید بتوانیم در مسیرهای بیرون شهرها و حاشیه شهرها چنین کنار گذر و راههایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم از طریق آن به چنین حوزههایی دست یابیم.
او اظهار کرد: به طور قطع ایجاد چنین گذرگاههایی نقش بسیار مهمی در تسهیل تردد و یا کاهش تصادفات و همچنین حجم عبوری خودروها از داخل شهرها دارد.
اکبری یادآور شد: تعداد بسیار زیادی شبکه آزادراهی و بزرگراهی در کشور داریم که یکی از این پروژه ها کنار گذر جنوبی تهران است که خود نقش بسیار مهمی در کاهش حجم عبوری ترافیکها و همچنین رضایتمندی مسافران و کاهش چشمگیر مصرف سوخت دارد، بنابراین باید دولت اجرای چنین پروژه هایی را در دستور کار خود قرار دهد.
براساس این گزارش آزادراه شرق اصفهان یکی از چند پروژه مهم در سال جهش تولید است که به عنوان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جادههای منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار میآید که از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم میشود. این آزادراه که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده، به زودی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی و رییس جمهوری افتتاح میشود.
به گفته این مقام مسئول این معبر از کیلومتر ۳۰ آزادراه اصفهان - نطنز - کاشان شروع و به طول ۹۳ کیلومتر به سمت شرق ادامه مییابد و بخشی از وعده دولت برای نزدیک شدن رقم شبکه آزادراهی به ۵ هزار کیلومتر است.
آزادراه شرق اصفهان از سال ۸۵ نیمه کاره رها شده بود و ساخت آن از اواخر سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ با مشارکت ۷۰ درصدی صندوق بازنشستگی کشوری و ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی سرعت گرفت.
گفتنی است، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابتدای امسال اعلام کرد که سال ۹۹ سالی پر رخداد در حوزه افتتاح طرحهای زیر ساختی است که وزارت راه و شهرسازی این نهضت را آغاز کرده است و سازمان برنامه و بودجه پشتیبانی همه این طرحها را به نمایندگی از دولت به عهده دارد.
همچنین نوبخت اعلام کرده بود که آزادراه شرق اصفهان حلقه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب کشور خواهد بود که در راستای برنامه جدی دولت برای تکمیل کریدورهای ترانزیتی با هدف افزایش سهم جا به جایی بار در کشور و البته در منطقه است.
انتهای پیام/