رئیس شیلات آبادان از برداشت میگوی وانامی در نخستین و بزرگترین مجتمع آبزی پروری کشور واقع در شهر چوئبده خبرداد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کاکایی رئیس شیلات آبادان با اشاره به برداشت میگوی وانامی در نخستین و بزرگترین مجتمع آبزی پروری کشور در چوئبده گفت: این میگو بعد از ذخیره سازی و گذران دوره حدودآ ۱۲۰ روزه به ۲۰ الی ۲۵ گرم رسیده و سایز و کیفیت مناسبی دارد.

او با بیان اینکه ۲۲ مزرعه زیر کشت این میگو رفته است  تصریح کرد:میزان کشت این نوع گونه بالغ بر ۱۶ هکتار است و ۲۱ میلیون قطعه میگو ذخیره سازی شده بود که پیش بینی می‌شود تا پایان این فصل ۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

رئیس شیلات آبادان افزود:در این مجتمع برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

پرورش دو گونه ماهی در مجتمع پرورش میگوی چوئبده

معلم مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان آبادان هم گفت: در مجتمع پرورش میگوی چوئبده دو نوع گونه ماهی شامل: ماهی سی بس که اصالتا استرالیایی و صادراتی است، بعد از دوره پرورش حدودا ۵ ماهه به وزن یک کیلو و سیصد گرم می‌رسد.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۱۲۰ تن ماهی سی بس در آبان ماه برداشت شود.

مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان آبادان گفت: ماهی با ارزش سبیطی که ماهی بومی ساکن آب‌های خلیج فارس است هم چهار سال پیش برای اولین بار در کشور اینجا به صورت آزمایشی در همین مجتمع پرورشش آغاز شده بود.

معلم با بیان اینکه حدودا ۱۵ ماه پیش این نوع ماهی به صورت انبوه پرورش داده شد و این روز‌ها در حال برداشت است تصریح کرد:۱۰ هکتار زیر کشت ماهی سبیطی رفته است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.