رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر گفت: دوره‌های آموزش صنایع دستی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و با رعایت دستورالعمل بهداشتی در این شهرستان برگزار می‌شود.

خیرالنسا امیری  رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی (ه) بخش لاشار و بخش آهوران نیکشهر صورت گرفته، دوره‌های آموزش صنایع دستی با انتخاب راهبران آموزشی در این ۲ روستا برگزار می‌شود.

او گفت: با توجه به ظرفیت بالای صنایع دستی در شهرستان نیکشهر و از سویی نقش این صنعت در رشد اقتصادی جوامع محلی، طرح توانمندسازی این جوامع با هدف رونق کسب و کار خرد، افزایش سقف تولیدات محلی استاندارد و اشتغال پایدار روستایی در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر افزود: در همین راستا با همکاری کمیته امداد روستاهای دارای طرفیت بالای صنایع دستی و روستاهای مستعد اجرای این طرح در بخش لاشار و بخش آهوران شناسایی و دوره‌های آموزشی در رشته‌های سوزن دوزی، حصیربافی و سکه دوزی از مهر امسال برگزار می‌شود.

 ایجاد سمن و تشکل صنایع دستی در دستور کار قرار گرفت.

انتهاییام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار