سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به تشریح جلسه امروز این کمیسیون پرداخت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود اظهار کرد:جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور محمد جواد آذری جهرمی و با موضوع بررسی تهدیدهای امنیتی فضای سایبری برگزار شد.

وی افزود:در این جلسه وزیر ارتباطات ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت شبکه ملی توسعه ارتباطات به موضوع سپر دفاعی یکپارچه در فضای کشور پرداخته و همکاران ایشان نیز با ارائه گزارشی درباره سپر دفاعی دژفا توضیحاتی درباره نقش این سپر در امنیت سایبری کشور مسائلی را مطرح کردند.

عمویی تصریح کرد: آذری  جهرمی در این جلسه تاکید کرد که نگاه ما توسعه شبکه ملی ارتباطات است و نیاز داریم که اصول حکمرانی لازم برای فضای مجازی را تدوین کنیم چرا که بر حاکمیت جمهوری اسلامی بر فضای مجازی اصرار داریم.

وی ادامه داد: در این جلسه اشاره شد که از مجموع ۲۳جز لازم برای توسعه زیرساخت شبکه توسعه ملی ارتباطات در حال حاضر ۲۰ جز مستقر شده و در زمینه های دیگر نیز کار برای توسعه ابعاد این شبکه ادامه دارد.

عمویی تاکید کرد:همچنین بر موتور جستجوی ملی پیام‌رسان های بومی تاکید شد و اشاره شد که در حال حاضر اندروید ایرانی بر روی گوشی‌ها فعال شده و باید از ظرفیت‌ها برای استفاده از این سیستم عامل استفاده شود.

عمویی گفت: در این جلسه نمایندگان هم ملاحظات خود را درباره ابعاد مختلف حکمرانی در فضای مجازی مطرح کردند و به تهدیدات مختلفی مانند حریم خصوصی و داده های کلان پرداختند وتاکید داشتند که وزارت ارتباطات باید در جهت تقویت حکمرانی و حمایت از داده های کشور و حریم خصوصی نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

وی تصریح کرد: بعد از مطرح شدن مبحث امنیت سایبری مسأله طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در کمیسیون بررسی شد و همچنان این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

عمویی افزود: امروزه همچنین کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی به بررسی برخی طرح‌ها ی ارجاعی به کمیسیون پرداخت که گزارش بررسی آنها در جلسه بعدی از جانب رییس کمیسیون ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار