مهم‌ترین حوادث ۲۳ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۳ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۵۵ کیلو تریاک در عملیات تعقیب و گریز پلیسی

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۵۵ کیلو تریاک در نتیجه یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی در شهرستان "نی ریز" خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان نی ریز از تردد خودرو قاچاقچیان مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: در این راستا مأموران انتظامی به صورت نامحسوس اقدام به گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور سیرجان – قطرویه کردند که در نهایت به یک دستگاه خودرو سمند مظنون شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست مأموران اقدام به فرار کرد که طی عملیات تعقیب و گریز پلیسی، خودرو متوقف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از خودرو سمند ۲۵۵ کیلوگرم تریاک کشف و ۲ قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند، گفت: همچنین در این عملیات، یک دستگاه خودرو پراید که به عنوان خودرو اسکورت این محموله مواد مخدر عمل می‌کرد، توقیف و راننده آن دستگیر شد.

۱۲ خودرو احتکار شده در لارستان کشف شد

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی لارستان انبار خودرو‌های احتکار شده به ارزش ۳۵ میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ احمدرضا استوار بیان کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی لارستان از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در انبار منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران به همراه نماینده اداره تعزیرات با کسب مجوز قضائی طی یک عملیات از مکان مورد نظر بازدید کردند که در بازرسی از آن، ۷ دستگاه سواری پژو پارس و ۵ دستگاه پژو ۴۰۵، ۲۰۷، دنا، پراید و سمند که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله احتکار را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر تحویل مراجع قضائی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در اوز

فرمانده انتظامی "اوز" از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی سی به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی سی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: طرح برخورد با قاچاق کالا و دارندگان موتورسیکلت‌های غیر مجاز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان داشت: طی هفته گذشته به منظور بالا بردن احساس امنیت در بین شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر در این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۵۵ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف و مزاحم، ۱۵ سارق و ۳۰ خرده فروش مواد مخدر و معتاد دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: در این طرح ۸ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده است.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است، تصریح کرد: پلیس با هنجار شکنان برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

دستگیری سارق سابقه دار با ۱۱ فقره سرقت در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر سرقت منزل وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری مرکزی فراشبند با بررسی سرنخ‌های به جا مانده و انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ برومندی با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده، به ۱۱ فقره سرقت اسپیلت و کولر گازی از ادارات دولتی و اماکن خصوصی اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

مامور وظیفه شناس پلیس بوانات، طلا ۶۰ میلیونی را به صاحبش باز گرداند

فرمانده انتظامی بوانات از پیدا شدن ۶ گرم طلا به ارزش ۶۰ میلیون ریال توسط احدی از ماموران این شهرستان و استرداد آن به صاحبش خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی در تشریح این خبر گفت: احدی از مامورین پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، یک قطعه زنجیر طلا را در نزدیکی دانشگاه پیام نور پیدا می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه در بررسی صورت گرفته ارزش طلا پیدا شده برابر نظر کارشناسان، ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: این فرماندهی به منظور رساندن طلای مکشوفه به صاحبش اطلاع رسانی لازم را انجام و صاحب اصلی مراجعه و اموال خود را با ذکر نشانی و ارائه فاکتور خرید تحویل گرفت.

او گفت: صاحب اموال فوق پس از تحویل گرفتن طلا، پلیس را امانت دار خوب مردم دانست و مراتب تقدیر و تشکر خود را از فرمانده و کارکنان انتظامی بیان کرد.

سرهنگ مسعودی تعامل خوب مردم با پلیس را ضامن امنیت شهروندان و جامعه دانست و گفت: مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوکی، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۸ اخلالگر نظم عمومی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۸ نفر اراذل و اوباش و اخلاگر نظم و عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در ادامه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مقابله با هرگونه تحرکات اراذل و اوباش در تعدادی از محله‌های این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این طرح‌ها ضمن پاکسازی منازل و مخفیگاه اخلاگران، ۸ نفر از مخلان نظم عمومی که سوابق نارضایتی اجتماعی، ایجاد مزاحمت، نزاع دسته جمعی، اخاذی و... داشتند طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ زینلی افزود: امنیت خط قرمز پلیس است و همچنان با مخلان و برهم زنندگان نظم عمومی در سطح شهر و تفرجگاه‌ها برخورد جدی می‌شود و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اعتراف افراد دستگیر شده به بزه ارتکابی و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی و همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهروندان با پلیس، گفت: اجازه نخواهیم داد کسی آسایش مردم را برهم زند و یکی از ماموریت‌های مهم پلیس برخورد جدی با اراذل و اوباش است و مطمئنا در مقابل این افراد قانون شکن با اقتدار ظاهر می‌شویم.

۳۴ کیلو تریاک جاساز شده در اتوبوس کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان "کوه چنار" از کشف ۳۴ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم مواد مخدر، مأمورین انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از آن خودرو، ۳۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاساز شده بود کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار