مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۵۱ پایگاه اورژانس در استان فعال است گفت: ۳۵۰ تکنسین در این پایگاه‌ها فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مأموریت‌های این بخش اظهار داشت: پایگاه‌های اورژانس شهری، روستایی و جاده‌ای استان با کمبود ۳۰۰ تکنسین مواجه است.

او افزود: استاندارد نیرو و تکنسین در هر پایگاه اورژانس ۹.۲ نفر است که متوسط نیروی تکنسین در پایگاه‌های اورژانس استان پنج نفر است.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: نیاز به نیرو در پایگاه‌های اورژانس، هم اکنون از طریق افزایش شیفیت و اضافه کاری و همچنین استفاده از ظرفیت تکنسین‌های بیمارستانی تأمین می‌شود.

او با اشاره به اینکه هفت پایگاه جدید در استان آماده بهره‌برداری است ادامه داد: با فعال شدن این پایگاه‌ها کمبود نیرو افزایش پیدا می‌کند.

حیدری گفت: در استان ۵۱ پایگاه اورژانس فعال است که از این تعداد ۱۸ پایگاه شهری و ۳۲ پایگاه جاده‌ای است که ۳۵۰ تکنسین هم آن‌ها فعالیت دارند.

او افزود: در استان ۸۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک باب بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۳۶ تخت بیمارستانی فعال است که توسعه تجهیزات خودرویی به خصوص خودرو‌های کمک‌دار برای مناطق سخت‌گذر در استان یک اولویت است.

حیدری، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ هزار تماس با مرکز مدیریت اورژانس استان برقرار شده است اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ هزار تماس مزاحمت تلفنی و ۱۰ درصد تماس‌ها نیز مشاوره بوده است.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ هزار مأموریت از سوی تکنسین‌های اورژانس استان انجام شده است که چهار هزار مأموریت در خصوص بیماری قلبی و عروقی و چهار هزار و ۵۰۰ تماس تصادفی بوده است.

حیدری گفت: در این مدت ۵۸ مورد تماس در خصوص مسمومیت با مونوکسیدکربن، ۱۷ زایمان در آمبولانس و ۱۵ مورد غرق شدگی بوده است.

او افزود: در این مدت یکهزار مأموریت کرونایی در استان انجام شده و در هر شهرستان برای جابه‌جایی بیماران کرونایی از مراکز درمانی به بیمارستان و یا بین بیمارستانی یک آمبولانس اختصاص داده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار