سه دفتر پست بانک در روستاهای شهرستان سراب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، دفاتر پست بانک در روستا‌های کلیان، قلعه جوق و شالقون از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در مجموع با هزینه‌ای افزون بر ۷ میلیارد ریال ایجاد شده است.

با افتتاح دفاتر پست بانک در این روستا‌ها ۹۶۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۳ هزار و ۸۴۰ نفر از خدمات بانکی بهره‌مند شدند.

 داوودی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، در آیین افتتاح این دفاتر، با تاکید بر سرمایه گذاری در روستا‌ها و احیای زیرساخت‌های زندگی روستایی گفت: باید زمینه ایجاد اشتغال از طریق صنایع روستایی از جمله صنایع تبدیلی، تکمیلی و دستی در مراکز دهستان‌ها به وجود آید تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

 داوودی افزود: یکی از راه‌های حمایت از اقتصاد روستایی پرداخت تسهیلات خرد به روستاییان است و پست بانک باید دفاتر و شعبات خود را حتی در روستا‌های دور و کم جمعیت توسعه داده و روستاییان را در جهش تولید یاری دهد.

او با اشاره به لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات روستایی گفت: گسترش شبکه بانکی و ارائه خدمات مخابراتی، پستی، مالی و پولی در محروم‌ترین نقاط کشور در احیای اقتصاد روستایی تاثیرگذار است.

نماینده مردم سراب در مجلس گفت: راه اندازی بانک‌های تخصصی در مناطق محروم و روستا‌ها می‌تواند به مهاجرت معکوس کمک کرده و توجه به این موضوع موجب می‌شود کلیه خدمات بانکی بدون  مراجعه افراد به مرکز شهر در خود روستا‌ها ارائه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.